دوربین مداربسته

جامع ترین آموزش انواع دوربین و معرفی انواع آن (قسمت اول)

با وجود انواع مختلف دوربین های مداربسته در بازار، دوربین های متنوعی برای هر صنعت و نیازی وجود دارد. بدلیل انتخاب های بسیار زیاد ، انتخاب دوربین مناسب برای کسب و کار شما می تواند دشوار باشد.

9 نوع از محبوب ترین دوربین های مدار بسته موجود عبارتند از:

دوربین های مدار بسته Dome
دوربین های مدار بسته بولت
دوربین های PTZ & Zoom
دوربین های مداربسته روز/شب
دوربین های مداربسته مادون قرمز/دید در شب
دوربین های مدار بسته تحت شبکه/IP
دوربین های مدار بسته بی سیم
دوربین های مداربسته HD.

در این مقاله ما مزایای هر یک از انواع مختلف دوربین های مدار بسته را در برایتان آماده کرده ایم. در ادامه این مقاله با هایدید همراه باشید …

دوربین های Dome

نام دوربین های مداربسته دام (Dome) از محفظه گنبدی شکلی که دوربین در آن قرار می‌گیرد ، گرفته شده است. این دوربین‌ها بازدارندگی زیادی ندارند به این دلیل که واقعا دشوار است که متوجه شوید دوربین دقیقا متمرکز به کدام طرف است. این باعث ایجاد نوعی عدم قطعیت برای دزدها یا خرابکاران می‌شود که از همه طرف نزدیک می‌شوند.

مزایای اصلی

  • طراحی ساده ، نیاز به فضای کم ، قابلیت نصب در همه جا
  • مناسب برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز
  • در بعضی مدل ها قابلیت Vandal یا مقاوم دربرابر خرابکاری وجود دارد و نشان این است که این دوربین در برابر ضربات و آسیب های احتمالی وارده مقاوم است و به راحتی آسیب نمیبیند
  • چرخش 360 درجه دوربین برای پوشش تمام زوایا

مکان استفاده

بهترین مکان ها برای استفاده از نوع دوربین ها مغازه ها ، رستوران ها ، هتل ها و سایر مشاغلی که ساختار این چنینی دارند میباشد. طراحی به شما امکان می دهد تا زاویه وسیع تری را در محل خود نظارت کنید. خیلی ها این مدل دوربین را بهترین دوربین مداربسته برای محیط داخلی می دانند چون اگر این دوربین را در نقطه استراتژیک سقف قرار دهید ، تمام زوایای اتاق را برای شما پوشش میدهد.

الان خرید کنید :

دوربین سقفی سانل 602FW لنز ثابت

دوربین های بولت

دوربین بولت 612FW سانل

دوربین بولت 612FW سانل

دوربین‌های بولت طوری طراحی شده که بسیار در معرض نمایش افراد باشد . این دوربین ها استوانه‌ای هستند و قادر به مشاهده فواصل طولانی هستند. دوربین‌های بولت اغلب در محیط بیرونی قرار دارند و دارای پوششی هستند که این دوربین ها رو در برابر آب، گرد و خاک مقاوم میکند.
مزایای اصلی
  • به شدت در معرض نمایش قرار میگیرد و به عنوان بازدارنده برای جنایتکاران عمل می‌کند
  • مقاومت در برابر خاک در محیط‌های پر چالش
  • قابلیت نظارت بر فواصل طولانی
  • دارای کاور مقاوم به نور افتاب و عوامل طبیعی

مکان استفاده

دوربین های بولت را می توان در طیف وسیعی از صنایع مانند تولیدی ها ، کارخانجات ، ساختمان های درحال ساخت و کشاورزی استفاده کرد. آنها نه تنها تصاویر را با کیفیت خوب ضبط می کنند، بلکه به عابران پیام این می دهند که شما تحت نظارت هستید . به همین دلیل است که از این نوع دوربین ، بعنوان بهترین دوربین مدار بسته را برای محیط بیرونی یاد میکنند.

همین الان خرید کنید »

دوربین سانل بولت 612FW

دوربین های PTZ

دوربین مداربسته سانل PT20AHD

دوربین مداربسته سانل PT20AHD دوربین PTZ

با یک دوربین PTZ (Pan Tilt & تیم امنیتی شما می‌تواند کنترل کامل آنچه که رکورد میشود را داشته باشد. با لمس یک دکمه، لنز دوربین می‌تواند چپ و راست حرکت کند، بالا و پایین برود یا به داخل و خارج زوم کند. این انتخاب ایده‌آلی است اگر یک محافظ امنیتی داشته باشید که بصورت زنده محل را نظارت می کند، انتخاب ایده آلی است.

مزایای اصلی

  • زوم اپتیکال در این دوربین ها به شما این امکان را میدهد که روی سوژه ها فوکوس کنید و آنها را از نزدیک ببینید
  • قابلیت PAN ،میدان دید 360 درجه را برایتان فراهم می کند
  • وضوح تصویر معمولاً بی عیب و نقص است و می توان ویژگی های جزئی چهره افراد را تشخیص داد
  • تیم امنیتی کنترل کامل ضبط را دارد و می تواند به اتفاقات در لحظه واکنش نشان دهد

مکان استفاده

این بهترین دوربین مداربسته برای مشاهده از راه دور است. دوربین PTZ در محیط‌های خرده‌فروشی بزرگ بسیار محبوب است و به عنوان بهترین مدار بسته برای کسب و کارهایی در نظر گرفته می‌شود که باید از اشیاء ریز ، ارزشمند و خاص خود محافظت کنند. برای مثال، یک موزه می‌تواند دوربین را طوری برنامه‌ریزی کند که وقتی حرکت را تشخیص می‌دهد(ورود بازدید کننده) ، به نقطه ورود تمرکز کند و تا خروج بازدید کننده آن شخص را تحت نظارت خود داشته باشد. بنابراین حتی زمانی که دوربین کنترل نمی شود، دوربین می تواند منطقه بسیار بزرگی را پوشش دهد و همزمان کار چندین دوربین ثابت را انجام دهد.

این مقاله ادامه دارد…

منبع : Business Watch

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *