دوربین مداربسته

انواع دوربین مدار بسته بر اساس بدنه دوربین

انواع دوربین مداربسته براساس بدنه دوربین

انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری آن به چند نوع تقسیم می شود:

دوربین مداربسته دام Dome

علت نام گذاری دوربین های مداربسته دام، شکل ظاهری آنهاست در زبان انگلیسی Dome به معنی گنبد است. این نوع دوربین بیشتر برای نصب در محیط های داخلی پیشنهاد می شود. به دلیل ساختار دوربین دام، آن را زیر سقف نصب می کنند. از کاربرد این دوربین را می توان نصب در منازل، اداره ها، فروشگاه ها، داخل قطار مترو و… نام برد. جنس بدنه دوربین دام اغلب پلاستیک و در مواردی نیز از فلز ساخته شده است.

دوربین های مداربسته دام براساس این که بستر نصب آنها بر چه مبنایی باشد به دو دسته تقسیم بندی می شوند. دوربین مداربسته دام بر مبنای کابل کشی با کابل شبکه و دوربین مداربسته دام بر مبنای کابل کشی با کابل کواکسیال.

دوربین دام 2 مگاپیکسل | فروش دوربین مداربسته ارزان قیمت | پکیج دوربین مداربسته

دوربین مداربسته بولت Bullet

دوربین های بولت ظاهری استوانه ای یا مکعب مستطیل دارند و بیشتر برای نصب در محیط های بیرونی توصیه می شوند. این دوربین جز دوربینهای مداربسته ضدآب است. دوربین بولت جز پرکاربردترین دوربین های محیط بیرونی هستند. نام بولت از واژه BULLET به معنای گلوله گرفته شده است که اشاره به شکل استوانه ای مانند این دوربینها دارد. گاها به دوربین مداربسته بولت دوربین مداربسته بالت نیز می گویند. دوربین بولت قابل نصب روی دیوار و زیر سقف است. این نوع دوربین، به دلیل نصب در محیط های بیرونی و قرار گرفتن در معرض گردوغبار و باران، دارای مقاومت بدنه بیشتری است. جنس بدنه دوربین بالت (بولت) اغلب از فلز است. براساس انواع مختلفی که در دوربین بولت وجود دارد میزان مقاومت آنها در برابر رطوبت و گردوغبار متفاوت خواهد بود. وجود پایه در این نوع دوربین نقطه ضعفی در مقابل دزدیده شدن آن است که برای پیشگیری بهتر است در ارتفاع و دور از دسترس نصب شود.

از جمله ویژگی های بسیار مهم دوربین مدار بسته بولت، ویژگی دید در شب، لنز دوربین و کیفیت تصویر است که هنگام خرید باید در نظر گرفت.

خرید و قیمت دوربین مدار بسته بولت سیماران مدل SM-IR919

دوربین مداربسته باکس (Box)

دوربین های مداربسته باکس یا دوربین صنعتی دوربین هایی هستند که معمولا به شکل مکعب مستطیل هستند. کاربرد این نوع از دوربین ها بیشتر در موارد صنعتی است. یکی از ویژگی های این دوربین ها لنز آنهاست که باید به صورت جداگانه بر روی آنها نصب شود. از این نظر با سایر دوربین های مداربسته تفاوت دارند. با توجه به امکان لنز خارجی در دوربین باکس و کیفیت تصویر مناسب تر، از این نوع دوربین معمولا در کابردهای تخصصی تر مورد استفاده قرار می گیرد.

اغلب از دوربین های باکس زمانی استفاده می شود که نیاز به تصویربرداری در زاویه بسیار بسته در کاربری خاص وجود داشته باشد. دوربین های باکس دارای استاندارد ضدآب نبوده و برای نصب در محیط خارجی باید از کاور یا باکس محافظ برای پوشش آنها استفاده کرد. جنس بدنه این دوربین ها بیشتر از نوع پلاستیک یا فایبر گلس هستند.

دوربین صنعتی یا باکس  به طور معمول فاقد ویژگی دید در شب است. با این وجود دوربین باکس تصاویر مناسبتری در محیط های کم نور ثبت می کنند و یک گزینه مناسب برای چنین محیط هایی است.

انواع دوربین مداربسته

دوربین مداربسته گردان

دوربین های مداربسته گردان(اسپیددام یا PTZ نیز گفته می شود)  قابلیت چرخش دارد. در بعضی از مدل های دوربین،  این کنترل حرکت، زوم و فوکوس قابل برنامه ریزی است تا بدون دخالت اپراتور کار خود را انجام دهد. به علت گردان بودن، نصب این دوربین برای فضاهای وسیع و بزرگ مناسب است.

PTZ امکان کنترل از راه دور، از طریق اتصال به اینترنت و نصب اپلیکیشن مورد نظر در تلفن همراه را فراهم می آورد. می توانید در هر مکانی به صورت کاملاً هوشمند و به سهولت محل مورد نظر خود را کنترل نمایید و با جزئیات بیشتری سوژه ها و رفتار افراد را کنترل نمایید. برخی از دوربین های گردان که در ابعاد کوچک و به عنوان Baby Cam  طراحی و عرضه شده اند و والدین می توانند با استفاده از آن ها، از راه دور اتاق کودک خود را تحت کنترل خود قرار دهند و از سلامت کودک و رفتار مناسب پرستار او مطمئن شوند. همچنین این نوع دوربین گردان در مواقعی که عضو کهنسال یا بیمار خانواده‌ تنها است، می تواند یک گزینه بسیار خوب در کنترل و مراقبت آن ها باشد.

این نوع دوربین نیز به دو دسته ی بستر آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می شوند.

قیمت دوربین مداربسته گردان یا PTZ 09126788378| دوربین مداربسته چرخشی زوم دار

دوربین مداربسته fisheye

دوربین فیش آی یا چشم ماهی یکی از جالب ترین دوربین ها به شمار می رود. به دلیل به کار گیری لنز خاص در این نوع از دوربین ها استفاده از آن در شرایط مختلفی توصیه می شود.

فرم بدنه ی این دوربین شباهت زیادی به چشم ماهی دارد. در اینجا باید اشاره ای داشته باشیم به نوع لنز در دوربین و فرم تصویری که در پایان ارائه می دهد. کارکرد لنز دوربین ها به این شکل است که مجموعه ای از عدسی ها با فرم محدب یا مقعر (و در مجموع تاثیر همگرایانه) در کنار یکدیگر قرار می گیرند و لنز دوربین را می سازند. این لنز با یک فاصله مشخص از سنسور یا حسگر دریافت نور قرار می گیرد که همین فاصله، نکته کلیدیِ عددی است که برای لنز دوربین ها ارائه می شود؛ مثلا دوربین 3.6 میلی متری.

مشخصه اصلی این نوع دوربین ها، زاویه دید وسیع آن ها است. لنز چشم ماهی با پوشش گستره محیط، نیاز شما به استفاده ی همزمان از چند دوربین را برطرف می کند. بنابراین می توانید با یک دوربین محیط وسیعی با زاویه حدودا 360 درجه را تحت نظر داشته باشید.

بیشتر دوربین های فیش آی دارای قابلیت استفاده از حافظه داخلی هستند که می توانید با استفاده از آن ها تا سقف 128 گیگابایت، به سادگی ضبط تصاویر را انجام دهید. در صورتی که دوربین شما حساس به حرکت باشد، می تواند با تشخیص حرکت در محیط، شروع به ضبط تصاویر کند که این موضوع برای کنترل میزان تصاویر ذخیره شده و جلوگیری از پر شدن، فضای حافظه، بسیار مناسب است. همچنین می توانید با برقراری سیستم ارتباط صوتی دو طرفه، با استفاده از میکروفون و بلندگو بر روی دوربین، صدای محیط را دریافت کنید و صدای خود را در محیط پخش کنید.

قیمت دوربین 2 مگاپیکسل چشم ماهی 360 درجه رم خور (Fisheye) مدل WiFi VRCAM

دوربین مداربسته مینیاتوری یا پین هول

در انواع دوربین مدار بسته با دوربین هایی مواجه می شویم که به دوربین مداربسته مینیاتوری یا پین هول (Pinhole) شناخته می شوند. این دوربین ها در کوچک ترین اندازه دوربین مداربسته طراحی و ساخته شده اند. کوچکترین دوربین مداربسته یا دوربین های مینیاتوری معمولا در مکان هایی  به کار می روند که نیازی به مشاهده تصاویر به صورت محسوس نباشد. لنز این دوربین ها بسیار کوچک تر از اندازه بدنه آنهاست. در این دوربین ها به خاطر اندازه کوچکشان امکان مخفی کردن آنها وجود دارد.

توانایی دید در شب کوچکترین دوربین مداربسته بسیار ضعیف است در واقع این دوربین های اغلب فاقد قابلیت دید در شب هستند. چرا که در صورت داشتن چنین قابلیتی، مخفی کردن این دوربین کار ساده ای نخواهد بود. در نتیجه تصویر این دوربین در محیط های کم نور چندان مناسب نیست و نصب این دوربین را در محیط هایی با نور مناسب توصیه می کنند.

این دوربین ها دارای لنز ثابت هستند و رایج ترین فاصله کانونی آنها 2.8 mm و 3.6 mm است. دوربین پین هول کوچک، با لنز 2.8 میلی متر زاویه دید تقریباً 85 درجه خواهد داشت. با لنز 3.6 میلی متر زاویه دید دوربین تقریباً 70 درجه خواهد بود.

با توجه به این که انواع دوربین های مداربسته را در هر دو تکنولوژی آنالوگ و تحت شبکه شاهد هستیم می توان گفت این نوع دوربین نیز در هر دو تکنولوژی طراحی شده است، دوربین پین هول آنالوگ و دوربین پین هول IP.

تشخیص دوربین مداربسته مخفی با موبایل+دانلود نرم افزار - نمایندگی دوربین هایک ویژن(شعبه مرکزی)

از این صفحه دیدن کنید.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *