دستگاه حضور غیاب

تاریخچه پیدایش سیستم حضور و غیاب

History of Attendance | History and Evolution of Attendance | Star Link Attendance  System - Vlog - YouTube

تاریخچه سیستم های حضور و غیاب

خیلی قبل از اینکه نرم افزاری وجود داشته باشد، یا دستگاهی برای محاسبه وکنترل ساعت های کاری پرسنل و مرخصی آنها دردسر بسیار بزرگی را برای کارخانه ها و سازمان ها به وجود آورده بود
و کارخانه های بسیار بزرگ برای حل کردن این مسئله تلاش های بسیار زیادی می کردند

صاحبین مشاغل بابرداشتن قدم های بسیار مناسب ورود و خروج وهمچنین مرخصی پرسنل خود را کنترل کنند.

دستمزد باستانی

قانون حمورابی، رساله ای که در سال 1772 قبل از میلاد نوشته شده است، بیشتر به دلیل ایجاد سیستم مجازات “چشم در برابر چشم” در بابل باستان شناخته شده است. این قانون که کمتر معروف است، اما احتمالاً محبوب تر است، یکی از اولین مقررات مکتوب برای دستمزد را نیز ایجاد کرد. دستمزد یک کارگر معمولی را شش دانه نقره در روز تعیین می کرد. (هنوز هزار سال به دستمزد ساعتی می رسید.)

Upgrade Your Employee Time-Tracking System
بررسی حضور و غیاب کارگران در طول انقلاب صنعتی

در طول انقلاب صنعتی، که از دهه 1700 تا اواسط دهه 1800 را در بر گرفت، تغییرات عمده ای را در اقتصاد اروپا و ایالات متحده ایجاد کرد. پیشرفت ها و فناوری های جدید در اوایل دهه 1800 تغییرات گسترده ای را برای تولید و حمل و نقل ایجاد کرد.

مزارع خانوادگی سنتی و صنایع خانگی کوچک که توسط خانواده اداره می شد، کالاهایی با مقادیر اندک را با استفاده از تعداد زیادی نیروی کار، تولید می کردند.

با ورود ماشین آلات، تمام خانواده ها از خانه های کشاورزی روستایی خود به شهرها نقل مکان کردند تا در کارخانه های تازه صنعتی شده کار پیدا کنند.

زمانی که خانواده به درآمد بیشتری نیاز داشت، کودکان هم در کنار والدین خود کار می کردند. این کار اغلب خطرناک، ناسالم و دستمزد بسیار کمی داشت. صاحبان کارخانه ها کار کودکان را دوست داشتند، زیرا دستمزد کمی می دادند و البته غیرقانونی بود. با این حال، طولی نکشید که دولت برای کمک به بهبود شرایط کار و تنظیم میزان ساعات کار افراد، به ویژه کودکان، وارد عمل شد. صاحبان کارخانه‌ها به راهی برای پیگیری ساعات کار کارگران نیاز داشتند. این باعث ایجاد اولین سیستم های حضور و غیاب شد.

ظهور ساعت زمان

در سال 1888، اولین ساعت مکانیکی زمان توسط ویلیام باندی، یک جواهرساز در نیویورک اختراع شد. این اختراع در کارخانه ها و کارخانه های تولیدی رونق گرفت و به سرعت از ردیابی ساعت قلم و کاغذ پیشی گرفت. امروزه، بسیاری از کارخانه های تولیدی و دفاتر تجاری هنوز از کارت زمان و سیستم «جعبه سیاه» مشابه باندی استفاده می کنند.

روز کاری 8 ساعته

شرایط کار در طول انقلاب صنعتی بسیار بد بود و کارگران و کودکان کار گاهی مجبور به کار 14 ساعته در روز می شدند. فراخوان ها برای روز کاری 8 ساعته، از اوایل سال 1842 در ایالات متحده آغاز شد. تا سال 1938 بود که قانون استانداردهای منصفانه کار، حداکثر کار در هفته را 44 ساعت تعیین کرد. (همچنین کار کودکان را ممنوع کرد).  ردیابی زمان برای مشاغلی که نیاز به رعایت قانون داشتند بیش از هر زمان دیگری مهم بود.

پرداخت حقوق ساعتی

در دهه 1950، متخصصان به سمت استفاده از مدل پرداخت ساعتی رفتند که در آن زمان فقط در بخش تولید استفاده می شد. حرفه ای ها شروع به بررسی کردند و اطلاعات زیادی در مورد اینکه چقدر برای تکمیل یک کار خاص طول می کشد، تولید کردند. این به کارفرمایان کمک کرد تا کارایی را در محل کار افزایش دهند.

ساعت مکانیکی حضور و غیاب

هنگامی که اولین ساعت  مکانیکی در اواخر دهه 1800 اختراع شد، هدف آن ثبت زمان ورود و خروج کارکنان به کارخانه بود. این ساعت مکانیکی کارمند، اطلاعات روز و ساعت را روی یک کارت کاغذی ضخیم مهر می کرد، از این رو به آن «کارت زمان» می‌گویند. این کارت اولین بار به صاحب کارخانه یک گزارش واقعی از ساعات کار هر کارمند می داد.

این امر برای صاحب کسب و کار سودمند بود و مطمئن می شد که کارکنان به تعداد ساعاتی که ادعا می کنند کار کرده اند.

و همچنین برای کارمندان سودمند بود و از فریب کارفرمایان و ندادن دستمزد کارمندان جلوگیری می کرد.

سیستم های حضور و غیاب با ساعت های الکتریکی کوچکتر که در نهایت جایگزین ساعت های مکانیکی بزرگ شدند به پیشرفت خود ادامه دادند.

نرم افزار حضور و غیاب امروزی

همانطور که کامپیوترها پیچیده تر شده اند، سیستم های حضور و غیاب نیز پیچیده تر شده اند. مدیریت قوانین پیچیده اضافه کاری همچنین کنترل اضافه کاری غیرمجاز آسان تر شده است. سیستم‌های نرم‌افزار حضور و غیاب مدرن از پروتکل‌های شبکه پیچیده امروزی برای اتصال نرم افزارهای حضور و غیاب به یکدیگر استفاده می کنند. مزایای سیستم های حضور و غیاب مدرن تقریباً بی پایان است.

حتما متوجه شده اید که نرم افزار حضور و غیاب کارمندان سابقه ای غنی و پر سابقه دارد. و حقیقت این است که هزاران سال طول کشیده تا سیستم حضور و غیاب تکامل یافته و راحتی را برای شما به ارمغان آورده است.

مزایای ردیابی حضور و غیاب کارکنان

استفاده از ساعت زمان مبتنی بر وب به کارفرمایان کمک می کند تا حضور کارکنان را بدون سردرگمی بررسی کنند.

افزایش شفافیت و رضایت کارکنان

با استفاده از نرم افزار حضور و غیاب، کارمندان می توانند ساعت های ثبت نام شده خود را د بررسی کنند، بنابراین هیچ سوالی در مورد حقوق آنها وجود ندارد.

پردازش حقوق و دستمزد را کارآمدتر کنید

این نرم‌افزار بدون اینکه هزینه زیادی برای کارکنان منابع انسانی داشته باشد، ساعات کاری را مستقیماً به دستمزد تبدیل می‌کند، این نه تنها سرعت پرداخت حقوق را افزایش می دهد، بلکه اثرات خطای انسانی را در محاسبه حقوق به حداقل می رساند تا اطمینان حاصل شود که حق کارمندان ضایع نمی شود.

سفارشی سازی

نرم افزار حضور و غیاب کاملاً قابل تنظیم است و کارفرمایان می توانند آن را متناسب با سیاست‌های شرکت خود تنظیم کنند.

محدود کردن غیبت کارمندان با سیستم حضور و غیاب

غیبت چیست؟ این اصطلاح به کارمندانی اطلاق می شود که غیبت های بیش از حد داشته اند. نرم افزار حضور و غیاب کارفرمایان را قادر می سازد تا حضور کارکنان را بررسی کنند و مطمئن شوند که غیبت ها با محدودیت ها و دستورالعمل های شرکت مطابقت دارد.

محصولات سیستم حضور و غیاب فروشگاه هایدید

منبع مقاله:

https://factorialhr.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *