امنیت, دوربین مداربسته

تفاوت NVR و DVR چیست؟

DVR vs. NVR, Which Is Better? The Ultimate Guide (2022) — SecurityCamCenter.com

تفاوت بین سیستم های NVR و DVR چیست؟

استفاده از سیستم های نظارت تصویری به یک نیاز مهم در سطح تجاری و مسکونی تبدیل شده است. این سیستم ها نقش حیاتی در ایجاد بازدارندگی و جلوگیری از جرم و جنایت و ایمن نگه داشتن یک منطقه خاص ایفا میکنند.

حتی الان هم بسیاری از کسب و کارها  از پیاده سازی سیستم نظارت تصویری در داخلی و خارجی محل کار خودداری می کنند. در حالی که استفاده از این سیستم برای اطمینان از ایمنی و امنیت کلی کارکنان، حفظ حریم خصوصی داده ها، ایمنی دارایی ها و بسیاری از جنبه های دیگر ضروری است.

یک سیستم نظارت تصویری سنگ اصلی برای اداره یک تجارت ایمن و مطمئن است. با وجود انواع سیستم های امنیتی موجود، انتخاب سیستم مناسب برای کسب و کار خود، با نوع مناسب دوربین و تجهیزات مرتبط بسیار مهم است. ضبط‌کننده ویدیوی شبکه (NVR) و ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) دو نوع از سیستم‌های نظارت تصویری هستند که امروزه معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر دو سیستم به دلیل ویژگی های مفیدشان مورد پذیرش قرار گرفته اند، اما این تا حد زیادی به نیازهای برنامه شما بستگی دارد.

صرف نظر از نوع سیستمی که انتخاب می کنید، انکار علاقه روزافزون به این دستگاه ها بسیار دشوار است. این پست به طور مفصل درباره سیستم های NVR و DVR بحث می کند.

اساساً هر دو سیستم NVR و DVR وظیفه ضبط ویدیو را بر عهده دارند. با این حال، آنها در نحوه ضبط فیلم متفاوت هستند. سیستم DVR داده ها را در ضبط کننده پردازش می کند، در حالی که سیستم NVR داده ها را در دوربین قبل از ارسال به ضبط کننده برای ذخیره سازی و مشاهده از راه دور رمزگذاری و پردازش می کند.

هر دو سیستم به طور متفاوتی داده ها را مدیریت می کنند. بنابراین، آنها به انواع مختلفی از دوربین ها نیاز دارند. بیشتر DVR ها با دوربین های آنالوگ استفاده می شوند، در حالی که NVR ها با دوربین های IP استفاده می شوند. مهمتر از همه، سیستم نظارت مبتنی بر DVR یک سیستم امنیتی سیمی است و سیستم NVR می تواند یک سیستم با سیم یا بی سیم باشد.

Security/Surveillance Solutions

سیستم های NVR مبانی، اجزا و مزایا

NVR یک سیستم کامپیوتری متصل به شبکه است که شامل یک برنامه نرم افزاری برای ضبط ویدئو در فرمت دیجیتال در دستگاه های ذخیره سازی مانند درایو دیسک، درایو فلش USB، کارت حافظه SD و بسیاری موارد دیگر است. این دوربین که به عنوان سیستم های دوربین امنیتی POE شناخته می شود، انعطاف پذیرتر از سیستم های DVR است.

اجزای زیر برای راه اندازی یک سیستم NVR مورد نیاز است:

دوربین های IP:

سیستم NVR از دوربین های IP استفاده می کند که به عنوان دستگاه های ضبط تصویر مستقل عمل می کنند. این دوربین ها قادرند داده های ویدئویی را قبل از ارسال به ضبط کننده پردازش کنند. دوربین های IP قوی هستند و می توانند علاوه بر تصویر، صدا را ضبط و انتقال دهند. سخت افزار پیشرفته در این دوربین ها تجزیه و تحلیل های ویدیویی هوشمند مانند پلاک خودرو و تشخیص چهره را بهبود می بخشد.

کابل های اترنت:

سیستم NVR از کابل های استاندارد اترنت مانند Cat5e و Cat6 برای اتصال دوربین به ضبط کننده استفاده می کند. راه اندازی آنها به دلیل اندازه و شکل نازک و مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن آسان در مقایسه با کابل های کواکسیال آسان تر است.

ضبط کننده:

ضبط کننده NVR فقط وظیفه ذخیره و مشاهده فیلم را بر عهده دارد. سیستم داده های ویدیویی را پردازش نمی کند.

مزایای سیستم های NVR

در اینجا برخی از مزایای مهم سیستم NVR آورده شده است:

  • کیفیت تصویر بهتر
  • انعطاف بیشتر سیستم
  • نصب آسان
  • سیستم های DVR – مبانی، اجزا و مزایا

سیستم DVR برای ضبط ویدئو در فرمت دیجیتال طراحی شده است. این سیستم‌های امنیتی قیمت پایین‌تری نسبت به سیستم‌های NVR دارند و این یکی از مزایای سیستم‌های DVR است، به‌ویژه برای کاربردهای کوچک یا خانگی که شامل انتقال اطلاعات از راه دور یا مشاهده از راه دور نمی‌شود

همانطور که قبلاً گفته شد، سیستم DVR از دوربین های آنالوگ استفاده می کند. دوربین وظیفه استریم یک تک آهنگ آنالوگ را به ضبط کننده دارد که سپس داده های ویدئویی را پردازش می کند. بر خلاف NVR ها، اکثر دوربین های DVR قیمت کمتری دارند.

کابل های کواکسیال:

کابل های کواکسیال دوربین آنالوگ را به سیستم DVR متصل می کنند. استفاده از کابل کواکسیال ممکن است به دلیل محدودیت های آنها قابل توجه به نظر نرسد. با این حال، در نهایت داده ها از طریق این نوع کابل منتقل می شود. کابل کواکسیال از دستگاه های منبع تغذیه در همان خط پشتیبانی نمی کند.

بنابراین، کابل دیگری برای حمل سیگنال های الکتریکی مورد نیاز است، در حالی که کابل دیگر سیگنال های داده را برای انتقال ویدئو حمل می کند. این کابل‌ها نسبت به کابل‌های اترنت سفت‌تر و عریض‌تر هستند و نصب را به یک چالش تبدیل می‌کنند. همچنین، صدا یک محدودیت است زیرا کابل کواکسیال استاندارد ممکن است از انتقال صدا پشتیبانی نکند.

رمزگذار AD:

ضبط‌کننده‌های DVR به شدت به رمزگذارهای AD متکی هستند، که وظیفه پردازش داده‌های خام جریانی از دوربین به فیلم‌های قابل مشاهده را بر عهده دارد. بنابراین، هر دوربین در این سیستم امنیتی باید هم به ضبط کننده و هم به یک منبع تغذیه جداگانه متصل شود.

مزایای سیستم های DVR

مزایای قابل توجهی از سیستم DVR وجود دارد که آنها را به طور فزاینده ای جذاب می کند.

حداقل استفاده از پهنای باند

پایداری سیگنال کم هزینه، در اصل هر دو سیستم NVR و DVR فیلم های ویدئویی را روی هارد دیسک ضبط می کنند. چیزی که آنها را متمایز می کند طراحی و اجرای آنها، نحوه راه اندازی، نحوه پردازش داده های خام و موارد دیگر است.

مرتبط:

محصولات NVR

محصولات DVR

منبع:

www.versitron.com

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *