دوربین مداربسته

دوربین های دید در شب رنگی چگونه کار میکنند

اکثرا دوربین های را در اماکن مختلف مشاهده کرده ایم که در تاریک ترین نور و یا بدون نور که چشم ها قادر به دیدن اشایا نیستن تصاویر را دریافت و برای ما ارسال کرده اند

اما سوال اصلی این دوربین ها چگونه در شب کار می کنند؟

روز به روز با پیشرفت تکنولوژی در این دوربین ها از ساختار تشکیل نور استفاده شده در این دوربین ها امکان دریافت تصاویر را در شب فراهم کرده است.

Color Night Vision Example

دید در شب رنگی VS دید در شب معمولی

تا کنون، تصاویر دوربین‌های امنیتی، همیشه به رنگ سیاه و سفید بوده‌است. ین به این دلیل است که دوربین های امنیتی برای دیدن در شب باید کاملاً به نورهای مادون قرمز متکی باشند. به طور کلی، دوربین‌های امنیتی دید در شب از LED با قدرت بالا مجهز شده‌اند که صحنه جلوی دوربین را با نور های مادون قرمز اشباع کنند . این نوع نور در خارج از بخش نور مرئی طیف الکترومغناطیسی قرار می گیرد که در آن رنگ ها قابل مشاهده هستند. بنابراین سنسور دوربین امنیتی واقعا نور مرئی را تشخیص نمی‌دهد. در عوض، شدت نور را اندازه‌گیری می‌کند و به همین دلیل است که تصاویر دوربین های دید در شب سیاه و سفید دیده می‌شود.
همانند دوربین‌های امنیتی در شب معمولی، دوربین‌های دید شب رنگی هم مجهز به LED های پرقدرت هستند که صحنه جلوی دوربین را با نور مادون قرمز پر می کنند. این نه تنها به وضوح تصاویر دید در شب رنگی کمک می‌کند، بلکه در صورتی که شرایط نور برای دید در شب رنگی بسیار کم شود، از مادون قرمز استفاده می شود. این قابلیت ضمانت می کند که بدون توجه به میزان نور، دوربین های امنیتی دید در شب رنگی همیشه تصاویر در نور کم و شب را با کیفیت بالا ضبط می کنند.

چگونه دوربین دید در شب رنگی تحت شبکه انتخاب کنیم ؟

اکنون ممکن است برای خرید یک دوربین IP رنگی مناسب برای دید در شب برای خانه یا محل کار خود آماده باشید. اما چیزهایی وجود دارند که باید قبل از اینکه انتخاب کنید، در نظر بگیرید. بسیاری از دوربین‌های دید شب رنگی در بازار موجود هستند و باید اطمینان حاصل کنید که انتخاب درست را انجام می‌دهید، عوامل مهمی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

۱. کیفیت تصویر

اگر به دنبال یک نتیجه عالی از دوربین امنیتی دید در شب هستید، سعی کنید از آن در حالت سیاه و سفید استفاده کنید. بله، در نور کم کار می‌کند و تصاویر رنگی را نیز به شما می‌دهد اما سیاه و سفید آن کارآمدتر است . مگر اینکه برای مشاهده تصاویر رنگی در شب از دوربین های دارای سنسور استارلایت باشید چون این سنسورها قدرت بیشتری دارند و یک کیفیت تصویر فوق‌العاده در رنگ نیز برای شما فراهم می‌کنند. در اینجا دیافراگم نیز نقش حیاتی ایفا می‌کند. وظیفه دیافراگم است که باید نور را به داخل لنز هدایت کند . واقعیت این است که یک دیافراگم بزرگ‌تر نور بیشتری را به لنز هدایت خواهد کرد که منجر به یک تصویر یا ویدیو با کیفیت بهتر می‌شود. در نتیجه باید به سنسور StarLight و اندازه دیافراگم برای خرید دوربین دقت کنید.

۲. پوشش محدوده

پیش از اینکه یک دوربین رنگی را انتخاب کنید، مطمئن شوید که محدوده‌ای که آن را برای شما پوشش می‌دهد را بدانید. با این حال، دوربین‌های سیاه و سفید پوشش بیشتری نسبت به دوربین‌های دید در شب رنگی دارند. اما همیشه دوربین های با پوشش محدوده مختلف در بازار وجود دارند که باید به انها دقت کنید.

۳. فضای باز در مقابل داخل سالن

علاوه بر مطالبی که تا الان مطالعه کردید ، شما باید بدانید که دوربین‌های مداربسته در دو نوع داخلی (برای محیط های سرپوشیده) و خارجی در دسترس هستند. بهتر است قبل از این که یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، درباره هر دو تحقیق کنید.
همچنین میتوانید مقاله هایدید در این باره را نیز مطالعه کنید :جامع ترین آموزش انواع دوربین و معرفی انواع آن (قسمت اول)
تحقیقات را انجام دهید تا بتوانید دقیقا دوربینی را که بر مبنای نیاز خود است پیدا کنید و با آشنایی خود نسبت به نیاز خودتان بتوانید به فروشنده کمک کنید که بهترین پیشنهاد را به شما بدهد . هر چند با مطالعه مقاله بالا میتوانید اطلاعات بسیار زیادی در این باره بدست اورید

۴. محل نگهداری

از آنجا که دوربین‌های دید شب رنگی حالت ها و تنظیمات متفاوتی دارند ، به ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری نیز نیاز دارند. سعی کنید ، فضای ذخیره سازی بیشتری انتخاب کنید. اگر در مورد ذخیره‌سازی بسیار نگران هستید، تصویر سیاه و سفید برای شما مناسب هستند چون مانند تصاویر رنگی حالت ها و تنظیمات زیادی ندارد ، در نتیجه حجم ویدیو ذخیره شده کمتر است و نگرانی شما را بابت فضای ذخیره سازی رفع میکند.

۵. بودجه:

انواع مختلفی از دوربین‌های امنیتی دید در شب وجود دارد و بدیهی است که دوربین های دارای حسگر استارلایت گران‌تر از دوربین‌های معمولی هستند. بنابراین، شما باید ببینید که چه چیزی در بودجه شما متناسب است و چقدر مایل به خرج کردن هستید.
منبع : Zositech.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *