دسته‌بندی نشده

POE چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

پروتکل POE یا Power over Ethernet یک فناوری است که به اتصال و انتقال داده و برق به دستگاه‌های شبکه از طریق یک کابل اترنت کمک می‌کند. این فناوری به شبکه‌های کامپیوتری کمک می‌کند تا بدون نیاز به منابع تغذیه جداگانه برای دستگاه‌ها، از طریق یک کابل اترنت، برق مورد نیاز را فراهم کنند. POE به عنوان یک راه حل کارآمد و اقتصادی برای اتصال دستگاه‌های شبکه در مکان‌هایی که دسترسی به برق محدود است، شناخته شده است.یکی از انواع POE، POE 802.3af است که استانداردی است که توسط IEEE تعریف شده است و بیشتر در دستگاه‌های شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد امکان انتقال تا 15.4 وات برق را از طریق یک کابل اترنت فراهم می‌کند. همچنین، استاندارد POE 802.3at یا POE+ امکان انتقال تا 30 وات برق را فراهم می‌کند

انواع POE

در حال حاضر 4 نوع مختلف PoE وجود دارد، نوع 1، نوع 2، نوع 3 و نوع 4. ما می‌توانیم بر اساس انواع مختلفی از استانداردهای مورد استفاده، قدرت پورت و دستگاه‌ها آنها را دسته بندی کنیم. حداکثر توان هر پورت تا حد زیادی نوع PoE را مشخص خواهد کرد. در ادامه توضیحات مفصلی در مورد انواع PoE و تفاوت‌های آنها را دریافت خواهید کرد

PoE نوع 1 :

نام – PoE, 2-Pair PoE
استاندارد – IEEE 802.3af
حداکثر توان پورت – 15.4W
PoE نوع 1 که به عنوان PoE یا 2-Pair PoEهم شناخته می‌شود از استاندارد اصلی IEEE 802.3af که در سال 2003 عرضه شد استفاده می‌کند. این نوع PoE از دو جفت برای اتصال چند نوع مختلف از دستگاه‌های دارای قدرت پایین به شبکه استفاده می‌کند. هنگام استفاده از PoE نوع 1 می‌توان 15.4 وات برق DC برای هر پروت PoE و حداکثر 12.95 وات برای هر دستگاه را فراهم آورد. نمونه هایی از دستگاه هایی که از PoE نوع 1 پشتیبانی می‌کنند شامل دوربین‌های مدار بسته استاتیک، اکسس پوینت‌های بی سیم و تلفن‌های VoIP می‌شود. این نوع PoE از کابل‌های Cat3 یا بهتر پشتیبانی می‌کند.

PoE نوع 2
نام – PoE+
استاندارد – IEEE 802.3at
حداکثر توان پورت – 30W
مانند PoE نوع 1، PoE نوع 2 همچنان از 2-pair PoE استفاده می‌کند. اساس این نوع استاندارد اترنت IEEE 802.3at است که انستیتوی مهندسان برق و الکرونیک در سال 2009 عرضه کرد. به همین ترتیب؛ تا حداکثر 30 وات در سطح پورت از طریق کابل زوج به هم تابیده اترنت و حداکثر 25.5 وات برای هر دستگاه را فراهم می‌آورد. این دستگاه‌ها با قدرت بالاتر به شبکه هایی از دستگاه هایی مانند دوربین‌های PTZ؛ خواننده‌های RFID، تلفن‌های IP ویدیویی و سیستم‌های هشدار متصل می‌شوند. از آنجا که این نوع با نسخه قبلی سازگار است، می‌تواند از انواع دستگاه هایی که از PoE نوع 1 استفاده می‌کنند پشتیبانی کند. این نوع از کابل‌های cat5 یا بهتر پشتیبانی می‌کند.

PoE نوع 3 :
نام – 4-pair PoE, 4P PoE, PoE++, UPOE
استاندارد – IEEE 802.3bt
حداکثر توان پورت – 60W
PoE نوع 3 که همچنین به عنوان 4-pair PoE, 4P PoE, PoE++, UPOE شناخته می‌شود از هر 4 جفت سیم کابل مسی زوج به هم تابیده استفاده می‌کند که این برخلاف نوع 1 و 2 است. این سطح بالاتر از نوع PoE از استاندارد IEEE 802.3bt که در سال 2011 به بازار عرضه شد استفاده می‌کند. به همین ترتیب حداکثر توان 60 وات را برای هر پورت PoE و حداکثر توان 51 وات را برای هر دستگاه فراهم می‌آورد. نمونه هایی از دستگاه هایی که از این سطح بالاتر استفاده می‌کند شامل اکسس پوینت بی سیم مالتی رادیویی، دوربین PTZ، دستگاه‌های مدیریت ساختمان و تجهیزات کنفرانس ویدیویی می‌باشد. این نوع از کابل‌های cat5 یا بهتر پشتیبانی می‌کند.

PoE نوع 4
نام – Higher-Power PoE
استاندارد – IEEE 802.3bt
حداکثر توان پورت – 100W
PoE نوع 4 که معمولا به عنوان Higher-Power PoE شناخته می‌شود، بالاترین سطح تجربه PoE را ارائه می‌دهد. این نوع PoE به برآورده کردن نیاز‌های رو به رشد تجهیزات شبکه و اینترنت اشیاء کمک می‌کند. مطابق با جدیدترین استاندارد IEEE 802.3bt، این نوع این پتانسیل را دارد که در صورت لزوم حداکثر توان 100 واتی را برای هر پورت تامین کند. با توجه به مقادیر زیاد توان تولید شده، PoE نوع 4 می‌تواند از دستگاه هایی مانند لپ تاپ و صفحه نمایش مسطح پشتیبانی کند. کابل‌های پشتیبانی شده توسط این نوع شامل کابل‌های cat5 یا بهتر است.

اهمیت POE:

PoE یک تکنولوژی نوآورانه است که به شما امکان می‌دهد تا از طریق یک کابل شبکه ساده، دستگاه‌های مختلف را به برق و اتصال شبکه متصل کنید. این فناوری نه تنها به شما کمک می‌کند تا از پیچیدگی و هزینه‌های اضافی کابل‌کشی جلوگیری کنید، بلکه به شما امکان می‌دهد تا دستگاه‌های مختلف خود را به صورت موثرتر و بهینه‌تر مدیریت کنید.اهمیت PoE در این است که به شما امکان می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به نصب اضافی برق، دستگاه‌های مختلف خود را به شبکه متصل کنید. این به شما امکان می‌دهد تا از طریق یک کابل شبکه ساده، دستگاه‌های مختلف خود را به برق و اتصال شبکه متصل کنید. این به شما امکان می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به نصب اضافی برق، دستگاه‌های مختلف خود را به شبکه متصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *