دستگاه حضور غیاب

فناوری تشخیص چهره چگونه کار می کند؟

ابتدا باید گفته شود که فناوری تشخیص چهره در زمینه های مختلف از جمله امنیت به کار گرفته می شود و در واقع تشخیص چهره باعث شناسایی و تشخیص هویت یک فرد می شود.

فناوری تشخیص چهره در گوشی های همراه نیز موجود می باشد که این تکنولوژی کمک می کند تا افراد دیگر حق استفاده از گوشی همراه فرد را نداشته باشند.

اما سوال مهم این فناوری چگونه کار می کند؟

این فناوری با استفاده از تصویر برداری حرارتی و آنالیز بافت های پوستی صورت و در نهایت با اندازه گیری بیومتریکی که در اسکن چشم و اثر انگشت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

Face Recognition: Biometric Authentication | NEC

تاریخچه تشخیص چهره

سیستم های تشخیص چهره در ابتدا و در سال 1980 با پیشرفت و با به روز رسانی شدن فناوری تصویر برداری و رایانه ایی در کشور های ایالت متحده آمریکا، آلمان و ژاپن تولید و عرضه جهانی شد.

سیستم تشخیص چهره با استفاده از هوش مصنوعی که دارد در ابتدا با درنظر داشتن مسائل امنیتی ساخته شده بود ولی باگذشت روزها و پیشرفت فناوری این فناوری در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گرفت .

Physical security, AI, facial recognition among Security Industry Association 2019 trends forecast | Biometric Update

کاربرد فناوری تشخیص چهره

همانطور که گفته شد این فناوری در زمینه های مختلف به کار گرفته می شود که قصد داریم با برخی از این کاربردها آشنا بشویم.

جلوگیری از ارتکاب جرم:

تا الان فناوری تشخیص چهره کمک بسیار زیادی به صاحبین مشاغل کرده است تا افرادی با تاریخچه دزدی از مکاسبشان را در کمترین زمان شناسایی و از ارتکاب جرم بعدی آن ها جلوگیری کند.

برای باز کردن تلفن همراه:

این فناوری امروزه در تلفن های همراه نیز به کار گرفته شد تا به افراد کمک کنند تا از تلفن های همراه خودشان با بهترین تکنولوژی مورد حفاظت قرار دهند.

در ابتدا خیلی از افراد مخصوصا خانم ها با استفاده از وسایل آرایشی به دنبال جواب این سوال بوده اند که آیا فناوری تشخیص چهره هم باز قادر به تشخیص چهره افرادی که وسایل آرایشی مورد استفاده قرار داده اند هم هست؟

این فناوری حتی قادر به تشخیص چهره افرادی که وسایل آرایشی استفاده کرده اند هم است، این فناوری با آنالیزبافت صورت کار می کند و در نظر داشته باشید بافت صورت با موارد آرایشی تغییری نمی کند .

پیدا کردن افراد گمشده :

فناوری تشخیص چهره می تواند در  پیدا کردن افراد گمشده کمک بسیار زیادی کند با دادن عکس این اشخاص به سیستم مرکزی با پردازش داده ها در کمترین زمان قادر به پیدا کردن افراد در نقاط مختلف است.

پیدا کردن افراد در صورت پوشیده بودن صورت :

فناوری تشخیص چهره توانسته حتی افراد را از پشت سر و یا پوشندن صورت تشخیص دهد.

این فناوری با تجزیه و تحلیل فرم بدن توانایی این را پیدا کرده است افراد را به راحتی هرچه تمام تر پیدا کند.

دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره :

همانطور که بیان شد فناوری تشخیص چهره در زمینه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از این زمینه ها دستگاه های حضور و غیاب می باشد.

این دستگاه ها به کمک فناوری تشخیص چهره توانسته کارکنان و پرسنل هایی که ورود خروج خود را با اثر انگشت ثبت می کنند هویت آنها معلوم و تشخیص داده شود.

هم چنین باید توجه داشت که این دستگاه ها می تواند به مشاغلی همچون کارگاه های رنگ رزی و یا کارگاه های تولید کفش که پرسنل آنها به علت وجود رنگ و یا چسب نمی توانند با اثر انگشت ورود و خروج خود را ثبت کنند از طریق تشخیص چهره بتوانند این کار را انجام دهند.

دستگاه حضور و غیاب فروشگاه هایدید

منبع مقاله:

https://www.techtarget.com/

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *