امنیت, نصب دزدگیر آنیک

درباره دزدگیر بیشتر بدانیم.

بررسی دزدگیر سیم کارتی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای محافظت از مکان خاص، اشیاء قیمتی و یا حریم شخصی تان، از دزدگیر استفاده نمایید تا در صورت وجود داشتن هر نوع عامل تهدید آمیز در آن منطقه به شما هشدار دهد؟ همان طور که برای ماشینتان دزدگیر نصب کرده اید و دزدگیر نیز، هنگام دریافت محرک های مختلف، مثل ضربه خوردن به ماشین، باز شدن در بدون سوییچ، و سایر محرک ها، صدا ایجاد می کند تا شما را با خبر سازد.

در این مقاله با قابلیت هایی که یک دزد گیر برای شما می تواند داشته باشد آشنا می شوید.

دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن، یک سیستم پیشرفته است که قابلیت تشخیص دزدی و ورود غیر مجاز اشخاص را به محل و حریم خاصی را دارد.

نحوه تشخیص این سیستم به این صورت است که به محرک های اطراف حساس است.  یعنی اگر ، دزد با وارد شدن به آن محل، دری را بشکند، صدایی ایجاد کند، یا نور بیندازد، تمامی این موارد برای دزدگیر ها می توانند علائم خطر محسوب شوند و دزدگیر ها در این شرایط هشدار می دهند.

هشدار دادن این دزدگیر ها می تواند از روش های مختلفی باشد، به عنوان مثال با خطی که از قبل برای سیستم تعیین شده است تماس بگیرد یا برای همان خط اس ام اسی را که متن آن را نیز می توانید از قبل برای سیستم تعیین کنید، ارسال نماید.

بخش های دزدگیر اماکن

  •  دستگاه مرکزی دزدگیر

دستگاه مرکزی دزدگیر همان پنل مرکزی آلارم می باشد. این بخش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. وظیفه اصلی این بخش، این است تمامی داده های دریافت شده توسط سنسور ها را دریافت نماید، و به بررسی و تحلیل آن ها بپردازد، و در صورت لزوم هشدار دهد.

این بخش از باتری و همچنین مدار شارژ باتری برخوردار است و این ویژگی باعث می شود سیستم، هنگامی که برق قطع شود هم به کارش ادامه دهد و از کار نیافتد.

  • چشم الکترونیکی

عملکرد سیستم های دزدگیر، به علت وجود این بخش، بسیار جالب است. چشم الکترونیکی، با نام سنسور مادون قرمز هم شناخته می شود و با نام اختصاری PIR نمایش داده می شود.

هنگامی که دزدگیر فعال است، چشم الکترونیکی امواج مادون قرمز را به حالتی پرده مانند در فضا پخش می کند. این امواج یکی در میان باید مثبت و منفی باشند. همین امر باعث می شود، این سنسور قادر باشد حتی حرکات کوچک و نامحسوس را نیز تشخیص دهد، چراکه هر حرکتی باعث می شود امواج مادون قرمز جا به جا شوند و از حالت پرده ای خارج گردند و هنگامی که بار های منفی و مثبت در برابر همدیگر قرار گیرند، سنسور تحریک می شوند و اعلام خطر می نماید!

سنسور PIR

  • آژیر یا بلند گوی دزدگیر
آژیر و بلندگو دزدگیر | بلندگوی دزدگیر | بلندگوی قوی دزدگیر | بهترین بلندگوی دزدگیر | قویترین

این بخش، پس از آنکه سیستم اعلام خطر نمود، باید از پنل مرکزی فرمان بگیرد و سپس این فرمان را به هشدار صوتی تبدیل نماید. این اقدام، به منظور اعلام خطر و آگاه کردن کاربر انجام می شود. البته در برخی انواع دزدگیر ها، هشدار به صورت تماس یا اس ام اس انجام می شود.

  • تلفن کننده اتوماتیک

این بخش در تمامی انواع دزدگیر های اماکن وجود ندارد، بلکه مختص به انواع خاصی، مثل دزدگیر اماکن با تلفن کننده سیمکارتی اختصاص دارد. وظیفه اصلی این بخش این است که پس از آنکه سیستم خطر را تشخیص داد و آن خطر را با استفاده از هشدار صوتی اعلام کرد، این بخش نیز با ارسال اس ام اس یا تماس گرفتن با شماره ای که از پیش برای تعیین شده است، به شخص خطر را گوشزد نماید.

این ویژگی، محبوبیت زیادی  دارد، چرا که  شخص می داند تحت هر شرایطی، حتی اگر کیلومتر ها با محل مورد نظر فاصله داشته باشد، در صورت وجود خطر با استفاده از پیامک یا تلفن مطلع خواهد شد.

انواع دزدگیر سیم کارتی
  • دزد گیر بی سیم
  • دزد گیر متصل به تلفن

هر یک از این دو نوع ویژگی های خاصی دارند. برای مثال، تلفن کننده های سیم کارتی تنها نیاز به یک سیم کارت برای هشدار دادن دارند، اما تلفن کننده های خط ثابت، نیاز است که به خط ثابت محلی که در آن نصب شده اند متصل شوند متاسفانه هنگامی که خط ثابت آن محل دچار قطعی شود، امکان هشدار تلفنی از بین می رود. بنابراین، می توانیم بگوییم تلفن کننده های سیم کارتی، در این حیطه از مزیت برخوردار هستند.

البته، این نوع تلفن کننده ها نیز ممکن است در شرایط خاصی که مشکل عدم آنتن دهی وجود داشته باشد با مشکل مواجه شوند و هشدار دادن را برایشان غیر ممکن می سازد.

منابع تغذیه دزدگیر سیم کارتی

اغلب دزدگیرها از برق تغذیه می شوند و این یک نوع خط برای نصب و راه اندازی دزدگیر در اماکن به حساب می آید زیرا با قطع برق توسط سارق دزدگیر قطع خواهد شد بنابراین دزدگیری که مدت زمان بیشتری بتواند شارژ باطری خود را نگه دارد مناسب است.

سایر ویژگی های دزدگیر اماکن با تلفن کننده سیم کارتی

این محصولات را می توانید نوعی تنظیم کنید که با توجه به دریافت محرک خاصی، اس ام اس متفاوتی ارسال کند.  یعنی مثلا هنگامی که شخصی وارد محیط مورد نظر شد چه متنی ارسال کند و در شرایط دیگر چه متنی! به این صورت، شما همواره از خطر و نوع آن مطلع خواهید بود که نقطه قوت این نوع دزد گیر محسوب می شود.

شما می توانید این دستگاه را طوری تنظیم نمایید که در صورت دریافت پیامک خاصی غیرفعال شود. این ویژگی برای مواقعی است که از نبودن خطر، مطمئن هستید و بسیار به کارتان می آید.

برخی از دزدگیر های اماکن با تلفن کننده سیم کارتی،  از حافظه نیز برخوردار هستند و برخی از داده هایی که ممکن است در شرایط خاصی به کار بیایند را ذخیره می کنند.

سیستم های اعلام سرقت را می توان در طیف وسیعی از کاربردها استفاده کرد، از جمله:

مناطق صنعتی مانند ادارات، انبارها و کارخانه ها

منازل مسکونی و گاراژ

اماکن تجاری شامل مغازه ها، رستوران ها و هتل ها

تجهیزات ذخیره سازی

امروزه دیگر هیچ کسب و کاری بدون سیستم های دزدگیر اداره نمی شود از طرفی این سیستم ها برای منازل و ویلاها نیز به خوبی پاسخگو است. بنابراین توصیه می کنیم که با مطالعه و مشورت یک متخصص بهترین مدل سازگار با نیاز خود را انتخاب نمایید.

جالب است بدانید که سیستم دزد گیر فروشگاه هایدید دارای این قابلیت می باشد:

  • ماژول ارتباط تلفن کننده Quectel
  • دارای تلفن کننده شهری
  • گزارش قطع و وصل برق شهری و خط تلفن از طریق پیام کوتاه

برای اطلاعات بیشتر از این سایت دیدن کنید.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *