دستگاه حضور غیاب

راهنمای انتخاب سیستم حضور و غیاب

راهنمای انتخاب سیستم حضور و غیاب

برای یک سازمان همیشه مدیریت و کنترل کردن وضعیت خروج و ورود کارمندان و همچنین محاسبه دقیق حقوق آنها یکی از سخت ترین کارها بوده است، که امروزه در کنار دستگاه های حضور و غیاب سیستم های بسیار مناسبی تولید شده است تا به اصحاب مشاغل کمک کند، باتنوع این سیستم ها توجه داشته باشید که راهنمای بسیار مناسبی در کنار خود داشته باشید که به شما کمک کند سیستم مناسب را جهت دستگاه حضور و غیاب انتخا ب کنید.

علاوه بر تنوع دستگاه های حضور و غیاب سیستم های آن نیز دارای تنوع بوده است و هرکدام از این سیستم ها جهت کاری به شما کمک می کند که اولین نکته در هنگام خرید این سیستم ها باید به آن توجه کنید این است که بعد بررسی ویژگی های آن سیستم هایی را انتخاب کنید که متناسب شغل شما هستند.

 معیارهای  نحوه انتخاب سیستم ردیابی حضور و غیاب مناسب:

باتوجه به مدرنیزه شدن زندگی بشر ولی یکی سری از صاحبین مشاغل هنوز هم به صورت قدیم و با استفاده از لیست کاغذی خود را مشغول کنترل وضعیت کارکنان کرده است این در حالی است که بیشترین وقت را به خود اختصاص داده است.

هرکسی با ذهنیتی و با تفکر خاص کاری را انجام می دهد ولی این نکته باید گفته شود که کنترل افراد به صورت دستی اشتباهاتی را هم با خود به همراه داشته است که با پیشرفت فناوری سیستم هایی خاص برای دستگاه های حضور و غیاب تولید شده است که بهترین کمک را جهت کنترل کارکنان را به صاحبین مشاغل کرده است.

1. تنوع در شیفت کاری

برخی از سازمان ها یا مشاغل پرسنل بسیار زیادی دارند و یا روند کاری آنها به صورت شیفتی سپری می شود برای همین به سیستم های حضور و غیاب که پلتفرم های برای این شغل اختصاص داده شده است انتخاب بکنند تا بتواند وضعیت حقوق کارمندان خود را در شیفت های مختلف بررسی و مورد محاسبه قرار دهد.

2. طراحی ساده

در بسیاری از موارد سیستم هایی به کمک انسان می آیند که دارای سادگی می باشند و هیچ ویژگی هایی پیچده ایی ندارند و کار کردن با این سیتسم ها بسیار راحت است.

باید توجه کرد سیستم های حضور و غیابی که به صورت ساده طراحی شده اند برای مشاغلی همچون اداره جات و سازمان ها می باشد که دارای برنامه ساعت کاری ثابت و پرسنل دارند.

 3. تاییدیه های الکترونیکی برای ثبت مرخصی

امروزه ثبت مرخصی از حالت عادی خود در آمده است و فقط با وارد کردن سیستم های تاییدیه برای ثبت مرخصی به دستگاه های حضور و غیاب می توانید به پرسنل خود این اجازه را بدهید که فقط با ثبت اثر انگشت مرخصی خود را بگیرند و از آن استفاده کنند.

با این سیستم دستگاه حضور و غیاب دیگر نیازی به کاغذ بازی های مربوط به ثبت مرخصی ندارد به طور مثال فرض کنید یک پرسنل نیاز به مرخصی دارد ابتدا باید به منابع انسانی آن اداره مراجعه کند وسپس بعد از پر کردن درخواست باید به دنبال سرپرست و یا مدیر بخش خود برای موافقت با این درخواست باشد.

اگر توجه کرده باشید یک کارمند در حالت عادی بیش تر وقت خود را به دنبال کارای مرخصی سپری کرده در حالی که می توانست با هماهنگی با مدیر بخش و با ثبت اثر انگشت خود مرخصی بگیرد و از آن استفاده کند.

4. تناسب بین قیمت و کارایی

همیشه در انتخاب یک محصول در یک طرف کفه ترازو کیفیت و کارایی و در دیگر طرف کفه ترازو قیمت بوده و همیشه این کفه دوم نسبت به کفه اول سنگینی می کرده است.

باید بگوییم که قیمت سیستم های دستگاه حضور و غیاب براساس پیاده سازی و گرفتن مجوز و پشتیبانی اون سیستم انتخاب می شود.

5. حفاظت و امنیت داده ها

شما قرار است در دستگاه های حضور و غیاب اطلاعات و مشخصات پرسنل خود را وارد کنید پس مراقبت از این داده ها برای شما بسیار مهم است و باید سیستمی را تهیه و انتخاب بکنید که در تولید آن استاندارد های لازم جهت حفظ اطلاعات رعایت شده باشد.

همانطور که برای صاحبین مشاغل کنترل وضعیت پرسنل مهم است برای پرسنل هم بسیار مهم است که اطلاعات آنها توسط صاحبین مشاغل محافظت شود و جایی فاش نشود.

6. پشتیبانی فنی

پراهمیت ترین نکته برای صاحبین مشاغل در هنگام تهیه این سیستم بهره مندی از سیستم پشتیبانی می باشد و آن سیستم حضور و غیاب قابل پشتیبانی باشد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که پشتیبان فنی این سیستم به صورت دقیق و با کیفیت صورت می گیرد یا خیر

محصولات مرتبط:

دستگاه حضور و غیاب

منبع :

https://www.hrprofil.eu/en/8-criteria-of-how-to-choose-the-right-attendance-tracking-system/  

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *