امنیت, دوربین مداربسته

آیا دوربین مداربسته بی سیم بدون اینترنت کار می کند؟

آیا دوربین های امنیتی بی سیم می توانند بدون اینترنت کار کنند؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تنوع را در بازار های دوربین های مداربسته می توان تماشا کرد که می توان گفت این محصول ها در زمینه های امنیتی فعالیت بسیار مهمی را دارد و دوربین های بی سیم یکی دیگر از این محصولات می باشد ولی آیا این دوربین ها بدون اینترنت هم کار می کنند؟

همانطور که گفته شد دوربین های مداربسته بی سیم یکی دیگر از این دوربین های مداربسته موجود در بازار می باشد که این دوربین ها بانصب برنامه های مخصوص هم می توانند بدون اینترنت کار کند و تصاویر را ضبط ویا ذخیره کند.

و این دوربین ها همانند سایر دوربین های مداربسته می توانند تصاویر را در هارد خود ذخیره کند.

آیا برای دوربین های بی سیم به اینترنت نیاز دارید؟

دوربین های مداربسته بی سیم همانند دیگر مدل ها کاربرد بسیار زیادی دارند و نه تنها امنیت را برای ما برقرار کردند بلکه برای حفاظت از اشیاء بسیار قیمتی کمک بسیار زیادی را به ما کرده است ولی لزوما این دوربین ها برای ذخیره تصاویر و ثبت آن نیازی به اینترنت ندارد و بدون این اینترنت هم می تواند تصاویر را ذخیره کند.

نکته حائز اهمیت و مهم ان است که دوربین های مداربسته فقط وفقط در شرایط  زیر باید به اینترنت وصل باشند:

1-  برای دریافت تصاویر به از راه دور: به طور مثال شما از یک نقطه به نقطه دیگر کشور سفر کرده اید و یا از نقطه ایی به نقطه دیگر رفته اید و برای کنترل محیط خود به وسیله دوربین مداربسته می توانید از طریق اینترنت کنترل کنید

2-  برای مواقعی که نیاز به هشدار و یا اعلان دارید: اکثر دوربین های مداربسته با وجود برنامه های خاص قادر به هشدار دادن و یا حادثه را اعلان کند که برای استفاده از این ویژگی دوربین مداربسته شما به اینترنت وصل باشد.

3-  اگر بخواهید بکاپ خودتان را در سرور ذخیره کنید: معمولا بکاپ ها در فضای هارد ذخیره می شود و برای دیدن و چک بکاپ می توانید با مراجعه از هارد هم اقدام کنید ولی چون فضای هارد محدود است برای ذخیره بکاپ در سرور به اینترنت نیاز دارید و این کار را در نبود اینترنت نمی توانید انجام دهید.

بدون اتصال به اینترنت

باید توجه داشت در بسیاری از نقاط نمی توان از قابلیت اینترنت استفاده کرد ویا حتی در آن نقطه اینترنت جواب گو نیست که در این صورت می توان از دوربین های مداربسته بدئون اتصال اینترنت استفاده کرد و نقطه مد نظرمان را کنترل کرد.

ولی همانطور که گفته شد از راه دور نمی توان به طور مستقیم نقطه مورد نظر راکنترل کرد

دوربین مداربسته سیم کارتی

دوربین مداربسته سیم کارتی یکی دیگر از دوربین های بی سیم می باشد که تفاوتش با دوربین های مداربسته تحت شبکه در این است که این دوربین های مداربسته برای ارسال تصاویر به صورت زنده دیگر نیاز به مودم اینترنت نیست و تازمانی که سیم کارت شارژ داشته باشد می تواند تصاویر را به صورت مستقیم ارسال کند.

دوربین سیم کارتی، سریع‌ترین راه کنترل ورود و خروج به مکان‌های مختلف - ایمن کالا

 دور زدن اتصال به اینترنت

همیشه داده های بسیار محدودی را به دوربین های مداربسته اختصاص داده می شود و اکثر افراد به دنبال راه های مناسب برای دور زدن به اتصال اینترنت هستند.

ولی باید در نظر داشت که دوربین های مداربسته بی سیم فقط درحین راه اندازی به وای فای نیاز دارند و بعد از آن می توان با اتصال این دوربین های مداربسته به روتر می توان بدون اینترنت به تلفن های همراه وصل شد.

باید در نظر داشت این اتصال باعث می شود تا دوربین های مداربسته برای  همیشه به اینترنت متصل نباشند.

مزایای دوربین های بی سیم بدون اینترنت
امکان هک وجود ندارد

باید توجه داشت که در هنگام اتصال به اینترنت این قابلیت را ایجاد می کنیم تا سیستم ما در معرض هک قرار بگیرد و اطلاعات ما پاک و یا در دست افراد دیگر قرار می گیرد

بدون هزینه اینترنت

دوربین های مداربسته متصل به شبکه بابت ذخیره سازی سروری نیاز به هزینه های ماهیانه و سالیانه دارد که دوربین های مداربسته ایی که به شبکه وصل نمی باشد

به غیر از هزینه خود دستگاه نیازی به هزینه دیگر ندارد و تصاویر در فضای هارد ذخیره می شود.

قطع برق

دوربین های مداربسته بی سیم به دلیل استفاده از فرکانس های رادیویی دیگر نیازی به اتصال برق ندارد و به همین دلیل در نبود برق هیچ اتفاقی برای این دوربین های مداربسته رخ نمی دهد و می توانند مثل قبل تصاویر را ذخیره سازی کنند.

معایب دوربین های بی سیم بدون اینترنت 
نمی توانید تصاویر را از راه دور کنترل کنید یا به آنها دسترسی پیدا کنید

دوربین های مداربسته بی سیم بدون اینترنت این امکان را برای ما فراهم نمی سازد که بتوانیم بدون اینترنت با استفاده از دوربین های مداربسته نقطه مورد نظر خود را کنترل ویا بررسی کنیم

بدون اعلان

دوربین های مداربسته بی سیم بدون اینترنت قابلیت اعلان تحریک ویا تشخیص شخص را ندارد و نمی تواند این قابلیت بسیار مهم را انجام دهد.

بدون فضای ذخیره‌سازی ابری

بسیار مهم است که بدانید دوربین های مداربسته بی سیم فقط می تواند تصاویر یا فیلم ها را درفضای هارد ذخیره سازی کند و نمی تواند این تصاویر را در سرور ویا به اصطلاح در فضای ابری ذخیره کند

باتری کم

دوربین های مداربسته به شبکه برق رسانی خانه و یا اماکن وصل نمی شود و تنها راه برای رساندن برق به آن استفاده از باتری می باشد که به مرور باید باتری را شارژ ویا درصورت خراب شدن عوض کنید.

خط پایین

شما می توانید دوربین IP را بدون اینترنت کنترل کنید. آنها باید به شبکه خانگی شما متصل باشند و به نرم افزار مشاهده از راه دور نیاز دارند، اما اتصال اینترنتی لازم نیست.

جهت مشاوره و خرید محصولات فروشگاه هایدید با شماره 666 555 33 – 025 تماس حاصل فرمائید.

منیع:

از این سایت دیدن فرمائید.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *