دوربین مداربسته

تاریخچه دوربین های مداربسته

 

 

Surveillance: a new British tradition | History Today

تاریخچه دوربین مدار بسته – از سال 1942 تا 2014

زیمنس AG اولین سیستم دوربین مدار بسته را در Peenemunde آلمان در سال 1942 نصب کرد. این سیستم توسط مهندس والتر بروخ طراحی شد و برای نظارت بر موشک های V-2 راه اندازی شد. تا سال 1949 بود که این فناوری به صورت تجاری راه اندازی شد. در آن سال، یک پیمانکار دولتی آمریکا به نام Vericon شروع به تبلیغ این سیستم کرد.

در آن زمان این فناوری شامل دوربین‌ها و مانیتورها بودند و فقط می‌توانستند برای نظارت زنده استفاده شوند. آنها امکان این را نداشتند که به کاربران اجازه ضبط فیلم را بدهد.

 

بعدها، سیستم های دوربین مداربسته بیشتر و بیشتر در بانک ها و فروشگاه های خرده فروشی رایج شد تا از سرقت و سرقت جلوگیری کنند. ضبط های دوربین اغلب با موفقیت زیادی در پرونده های جنایی برای کمک به شناسایی عاملان و مظنونان ادعایی استفاده می شود.

 

تاریخچه دوربین مداربسته در آمریکا

تاریخچه دوربین مداربسته در آمریکا  نیز به دهه 40 میلادی بر می گردد. شرکت آمریکایی وریکون در سال ۱۹۴۹ اقدام به ارائه اولین دوربین مداربسته نمود. مردم در ابتدا از بکار گیری این دوربین ها ترس زیادی داشتند ولی به مرور پذیرفتند که دوربینهای مداربسته در تامین امنیت نقش غیر قابل انکاری دارند. بعد از گذشت سالها و پیشرفت در این عرصه دوربین ها بر روی بدنه موشک و ماهواره ها نصب میشد تا صدا و تصویر ارسالی را به گیرنده ها در زمین برساند.

امروزه ناسا به طور گسترده از دوربین مدار بسته برای نظارت بر پرتاب موشک استفاده می کند. از این سیستم برای نظارت بر پرتاب موشک در حین پرتاب و پس از پرتاب و حین پیشروی موشک در جو به فضا استفاده می شود. آنها جداسازی تقویت کننده موشک و سایر عملکردهای اجزای موشک را به صورت بصری از طریق دوربین نظارت می کنند.

 

ضبط های ویدئویی بدوی

A History of CCTV Technology: How Surveillance Technology Has Evolved

بعدها، سیستم‌های ضبط اولیه حلقه به حلقه برای کمک به حفظ داده‌های جمع‌آوری‌شده معرفی شدند. با این حال، نوارهای مغناطیسی باید به صورت دستی تعویض می شدند که فرآیندی دشوار، غیرقابل اعتماد و پرهزینه بود. اپراتورها باید نوار را از قرقره از طریق ضبط کننده و روی یک ریل خالی می‌گذراندند.

 

ظهور VCR ها

پیشرفت بزرگی در تاریخ دوربین مداربسته زمانی رخ داد که ضبط ویدئو کاست (VCR) در دهه 1970 به طور گسترده در دسترس قرار گرفت. این فناوری به سرعت در سیستم های نظارتی گنجانده شد و راه جدیدی را برای استفاده از دوربین ها ارائه کرد.

با ظهور ضبط کننده ها، دیگر نیازی نبود که مردم به صورت زنده نمایشگرها را زیر نظر بگیرند. و می توانستند سیستم ها را راه اندازی کرده و به فعالیت های روزانه خود بپردازند . سپس کاربران می توانستند اطلاعات ضبط ‌شده را بررسی کنند. این امر باعث شد تا دوربین مدار بسته در بین مشاغل بسیار محبوب شود.

با اینکه ضبط کننده ها راه حل بسیار عالی بودند اما مشکلی که وجود داشت این بود که نوارها باید به طور منظم تغییر می کردند یا دوباره نوشته می شدند. اگر کاربران می خواستند اطلاعات را برای مدت طولانی ذخیره کنند، باید کتابخانه ای از نوارها را نگه می داشتند.

 

مالتی پلکس کردن

یکی دیگر از پیشرفت های مهم در تاریخ دوربین مدار بسته در دهه 1990 رخ داد، زمانی که راه حل های مالتی پلکس در دسترس قرار گرفت. این فناوری اجازه می دهد تا سیگنال های ویدئویی از تعدادی دوربین مداربسته با هم ترکیب شده و در یک نمایشگر نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر یک شرکت دارای چهار دوربین امنیتی باشد، هر یک از این سیگنال های ویدئویی توسط مالتی پلکسر هماهنگ شده و روی همان نوار ضبط می شود.

این گام رو به جلو راه حل های دوربین مدار بسته را کارآمدتر کرد و به افزایش محبوبیت آنها کمک کرد.

 

دیجیتال شدن

پیشرفت در فن آوری دیجیتال به پیشرفت های بیشتر منجر شد. VCR ها با ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال (DVR) جایگزین شده اند و سیستم های دوربین مدار بسته را ساده تر و کاربر پسندتر می کند. سیستم های دیجیتال همچنین نیاز به نوارهای ویدئویی را از بین برده اند، به این معنی که سازمان ها دیگر مجبور نیستند نوارها را برای ذخیره اطلاعات ذخیره کنند.

 

دستگاه های NVR

با به‌روزرسانی، امکان خرید دستگاه‌های ضبط ویدیوی شبکه (NVR) وجود دارد. این سیستم ها با رمزگذاری و پردازش ویدئو در دوربین ها کار می کنند و سپس فیلم را برای ذخیره سازی یا مشاهده از راه دور به دستگاه های NVR ارسال می کنند. این فناوری برای شرکت هایی با مکان های زیاد بسیار مفید هستند زیرا به کاربران اجازه می دهند بخش های مختلف شرکت را در هر زمان راحت تر و با کیفیت بالاتری نسبت به مشاهده از راه دور با دستگاه DVR مشاهده کنند.

نمونه دیگری از بخش در حال رشد سریع فناوری دوربین مدار بسته، دوربین های پروتکل اینترنت یا دوربین های IP نامیده می شوند. این سیستم های پیشرفته به کسب و کارها و صاحبان خانه اجازه می دهد تا مکان مورد نظر که دوبین نصب شده را از طریق اینترنت و با استفاده از رایانه یا تلفن هوشمند مشاهده کنند.

 

امروزه گسترده ترین استفاده از فناوری دوربین مدار بسته به منظور نظارت امنیتی است. بدون شک شما گنبدهای سیاه کوچک را در سقف یا دیوارهای محل کار خود، در بانک ها، فرودگاه ها و بسیاری از موسسات دیگر دیده اید. نسخه‌های دیگر این دوربین‌های نظارتی نیز در نمای بیرونی ساختمان‌ها مشاهده می‌شوند و بر روی تیرهای بلند نصب می‌شوند

 

امروزه دوربین مداربسته چیزی است که بسیاری از مکانها از جمله خیابانها، فروشگاه ها و خانه ها از این فناوری استفاده می کنند.

 

 

مشاهده محصولات دوربین مدار بسته

از این سایت دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *