امنیت

چگونه از هک شدن دوربین مداربسته خود جلوگیری کنیم

در عصر حاضر هیچ تعجبی ندارد که دستگاه‌های متصل به اینترنت مورد حمله هکرها و برنامه های کامپیوتری و ربات ها قرار می گیرند. برای اینکه کاربران بتوانند از راه دور دوربین های امنیتی خود را مشاهده کنند، NVR ها یا دوربین ها باید به اینترنت متصل باشند و چنین مسئله ای به این معناست که دوربین ها و سیستم های امنیتی آنلاین در برابر حملات احتمالی آسیب پذیر هستند. خوشبختانه، چیزهای زیادی وجود دارند که صاحبان خانه و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند برای جلوگیری از به خطر افتادن دوربین های امنیتی خود انجام دهند.

از یک منبع قابل اعتماد خرید کنید

انگلیس ها برای کسی که به جزئيات توجه زيادي ميكند ولي مسائل بزرگتر را ناديده ميگيرد
یک ضرب المثلی دارند :(صرفه جویی در پنی و ولخرجی با پوند.) که برای این مسئله کاملا مناسب است
دوربین‌های ارزان‌ قیمت نه تنها سخت‌افزاری با کیفیت پایین دارند، بلکه نرم‌افزار طراحی ضعیفی برای پایین نگه داشتن هزینه‌های ساخت دارند. محصولات تقلبی که قیمت بسیار پایینی دارد که عامل این قیمت نهایی پایین محصول ، هزینه تولید پایین آن است . هزینه تولید پایین هم به این معناست که این محصول فاقد تحقیق و توسعه در قسمت های مختلف بوده و صرفا یک دوربین با یکسری ویژگی های حداقلی است. وقتی که تحقیق و توسعه ای وجود نداشته باشد ، یعنی این شرکت نه روی کیفیت محصولات خود تمرکز میکند نه روی امنیت آن . پس خرید چنین دوربین هایی به هیچ عنوان کار عاقلانه ای نیست.
هکرها می‌توانند از فریمور هایی که با طراحی ضعیف نرم افزاری و امنیتی که منجر به آسیب‌پذیری‌های گسترده می‌شود، سوء استفاده کنند. اگر کنجکاو هستید که درباره حملات خاص اطلاعات بیشتری کسب کنید، میتوانی کلماتی مانند (Ring Hack یا Nest Hack) را جستجو کنید. همچنین وب‌سایت‌هایی وجود دارند که دوربین‌های امنیتی آسیب‌ پذیر را از برند های مختلف به شما معرفی میکنند. برخی از وب‌سایت‌هایی که بدجنس‌تر هستند، اطلاعات ورود به سیستم را برای دوربین‌های هک‌شده ارائه می‌کنند یا ویدیوهای دوربین‌های هک‌شده را برای دیدن جهانیان نمایش می‌دهند.

رمزهای عبور و احراز هویت 2 مرحله ای

امنیت رمز عبور آنقدر مهم است که در مدارس ابتدایی برخی کشور ها به کودکان آموزش داده می شود. رمزهای عبور معمولاً اولین خط دفاعی برای جلوگیری از دسترسی ناخواسته به رایانه ها و دستگاه های متصل به اینترنت (IOT) هستند. توصیه می کنیم برای هر دستگاهی که دارید رمزهای عبور منحصر به فرد و قوی تنظیم کنید. استفاده از نرم افزارهای معتبر پسورد منیجر می تواند راه خوبی برای حفظ امنیت رمزهای عبور و جلوگیری از فراموشی یا گم شدن آنها باشد. رمز خود را با کسی که به آن‌ اعتماد ندارید، یا با کسی که ممکن است رمز شما را به دیگران بگوید، به اشتراک نگذارید. تغییر رمز عبور در هر 90 روز تا 6 ماه یکبار می تواند به تقویت امنیت رمز عبور شما کمک کند.

فراموش نکنید که حساب های ایمیل و شبکه های اجتماعی خود را با رمزهای عبور قوی ایمن کنید. اغلب اوقات این رمز عبور روی یک دوربین امنیتی یا سیستم نیست که منجر به هک می شود، گاهی شما در یک وبسایت مشخصات خود را وارد کرده این و بعد از مدتی اطلاعات این وبسایت پخش میشود که شامل اطلاعات امنیتی شما هم هست. وب سایت Have I Been Pwned را بررسی کنید تا ببینید آیا حساب ایمیل یا رمز عبور شما از قبل در معرض خطر قرار گرفته است و در اینترنت شناور است.

خط دوم دفاع از امنیت رمز عبور، احراز هویت دو مرحله ای (2FA) نامیده می شود. احراز هویت دو مرحله‌ای با یک دستگاه جداگانه (معمولاً یک تلفن هوشمند یا یک برنامه احراز هویت) برای ورود به سیستم کار می‌کند. هنگامی که به صورت آنلاین خریدی از با حساب بانکی خود می کنید و برای دریافت رمز دوم بانک برای شما رمز دوم پویا را پیامک می کند، تا توسط شماره ای که ثبت کرده اید احراز هویت شوید. با این مثال متوجه شدید که قبلاً با احراز هویت دو مرحله ای آشنا شده اید. برای امنیت بیشتر، احراز هویت دو مرحله ای را در ایمیل خود و هر دستگاه دیگری که از آن پشتیبانی می کند، فعال کنید.

شبکه WiFi خود را ایمن کنید

متأسفانه استفاده از وای فای یا دوربین های امنیتی بدون سیم همزمان که باعث راحتی ما میشود، راهی جدیدی را برای حمله هکر ها باز می کند. اگرچه هکر باید به صورت فیزیکی در نزدیکی دستگاه شما حضور داشته باشند تا بتواند در پوشش آنتن دهی دستگاه WiFi شما قرار بگیرد ، اما هک شدن شبکه های وای فای و دستگاه های بی سیم چنان غیرعادی هم نیست و این حملات به وفور صورت میگیرد. برای محافظت از دوربین‌ها و شبکه‌های WiFi، توصیه می‌کنیم نرم‌افزار و Firmware روی روتر وای‌فای و مودم اینترنت خود به‌روزرسانی کنید. اگر برای مودم یا روتر شما خیلی وقت است که به روز رسانی منتشر نشده و در دسترس نیست، زمان خرید یک مودم جدید است. علاوه بر این سعی کنید رمز عبور وای فای خود را آزادانه به اشتراک نگذارید. اگر بازدیدکنندگانی دارید که می خواهند از وای فای شما استفاده کنند، توصیه می کنیم به جای اشتراک گذاری رمز اصلی مودم، شبکه مهمان مودم خود را راه اندازی کنید. شبکه‌های مهمان محدودیت‌هایی دارند که مانع از جاسوسی هکرها و بازدیدکنندگان می‌شود.

دوربین HD سانل 445V

به روز رسانی سیستم عامل و نرم افزار را بررسی کنید

همیشه با سازنده یا فروشنده ای که از آن خرید کرده اید برای به روز رسانی نرم افزار یا سیستم عامل دوربین های امنیتی خود مشورت کنید. به‌روزرسانی‌ها ممکن است برای آسیب‌پذیری‌ها یا سوءاستفاده‌های حیاتی که می‌توانند توسط هکرها استفاده شوند، اصلاحاتی ارائه کنند. برخی از دستگاه‌ها می‌توانند به‌روزرسانی‌ها را مستقیماً از اینترنت بررسی و دانلود کنند.

امنیت شبکه خود را تقویت کنید

اتصال به اینترنت و شبکه کامپیوتری و اینترنت دروازه ای برای دوربین های امنیتی و NVR ها هستند. اگر شبکه به خطر بیفتد و آسیب پذیری داخل آن وجود داشته باشد ،به طور گسترده ای در سراسر جهان افراد میتوانند به آن شبکه دسترسی داشته باشند، از این رو حمله هکرها به دوربین ها و سایر دستگاه های اینترنت اشیا (IOT) در داخل شبکه آسان تر می شود.

مدیریت شبکه با یک فایروال خوب و داشتن یک کارشناس IT حرفه ای شبکه یک راه مناسب برای حفظ امنیت محیط است. بررسی روتر برای اطمینان از فعال بودن فایروال و پیکربندی تنظیمات دقیق یکی از اولین اقداماتی است که باید به آن بپردازید. یک روش معمول خوب، ممانعت از دسترسی از آدرس های IP خارجی است. به عنوان مثال، محدوده آدرس IP را ممنوع کنید که منشا آن کشورهایی مانند روسیه و چین است که به طور بدنام دوربین ها و سیستم های امنیتی را هدف قرار می دهند

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *