امنیت

ردیاب GPS چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش دوم)

 قانونی بودن ردیاب های GPS

نصب جی پی اس جرم دارد؟ بررسی تمام جنبه‌های قانونی نصب ردیاب

نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در مورد ردیابی GPS منجر به قوانینی در مورد نحوه استفاده از این دستگاه های ردیابی شده است.

نصب دستگاه GPS بر روی وسیله نقلیه یا دارایی شما کاملاً قانونی است. اما با استفاده از دستگاه ردیابی GPS در وسیله نقلیه یا دارایی شخص یا شخص دیگری، باید قوانین فعلی کشور محل زندگی را بررسی کنید. این قوانین به طور مستمر با ظهور موارد جدید تغییر می کنند، بنابراین بسیار مهم است که خود را در مورد تغییرات به روز نگه دارید.

در اینجا چیزی است که شما باید بدانید. اگر شما یا کسب و کارتان مالک دارایی یا وسیله نقلیه هستید، استفاده از دستگاه ردیابی GPS قانونی است. کارکنان باید درک کنند که در حین کار تحت نظارت هستند. کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که راه حل های ردیابی وسیله نقلیه آنها فقط برای اهداف تجاری استفاده می شود. در مورد زمان و نحوه استفاده از داده های ردیابی GPS شفاف و شفاف باشید. اگر کارمندان شما به نحوه استفاده شما از داده‌های ردیاب‌های GPS اعتماد نداشته باشند یا درک نکنند، می‌تواند باعث کاهش روحیه کارکنان شود.

تله ماتیک و ردیابی GPS

ردیابی ناوگان تله ماتیک (انتقال اطلاعات از مسافت دور) و جی پی اس ردیابی مخابراتی و GPS با هم کار می کنند تا دید صحیحی در مورد عملیات ناوگان شما ارائه دهند. این دو سیستم رقیب نیستند بلکه بخشی از یک سیستم هستند. در مرکز یک سیستم تله‌ماتیک، یک دستگاه ردیابی است که داده‌های لحظه ای، درباره مکان و وضعیت خودرو جمع‌آوری می‌کند. یک راه حل از راه دور، داده های GPS را دریافت کرده و به رایانه های مرکزی ارسال می کند. سپس داده ها پردازش شده و به اطلاعاتی تبدیل می شوند که از طریق نرم افزار مدیریت ناوگان قابل دسترسی هستند.

مزایای اضافی ردیابی GPS

Android: why you should disable GPS on your mobile phone

ردیابی GPS به دلایل بسیاری ابزاری کاربردی برای مدیران ناوگان است. دستگاه‌های GPS امکان مشاهده مکان‌ خودروهای ناوگان را به شما می‌دهند، اما این همه ماجرا نیست. در اینجا برخی دیگر از مزایای کلیدی ردیابی GPS آورده شده است.

بهینه سازی مسیرها

یک سیستم ردیابی GPS به شما امکان می دهد مسیرهای ناوگان خود را بهینه کنید. شما به راحتی می توانید رانندگان خود را پیدا کنید و تعیین کنید که کدام راننده به مکان مورد نظر نزدیکتر است و می توانید نزدیکترین راننده را بفرستید و یا در صورت نیاز بقیه وسایل نقلیه خود را تغییر مسیر دهید. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود و در عین حال مشتریان خود را راضی نگه می دارد.

کاهش هزینه های عملیاتی

با فرستادن رانندگان خود به مسیرهای کارآمدتر یا اتخاذ تصمیمات بهتر ، هزینه سوخت را کاهش می دهید و دستگاه های ردیاب GPS به شما کمک کنند تا با توجه به اطلاعات دریافتی از مکان راننده تصمیماتی اتخاذ کنید که در هزینه صرفه جویی شود.

ردیابی GPS با ایجاد بینش و دید بیشتر در مورد عملیات ناوگان ، اطلاعات بیشتری را در مورد وسایل نقلیه ناوگان برایتان فراهم می کند و باعث می شود تصمیمات شما برای کسب و کارتان تأثیرگذارتر باشد.

مصرف سوخت و هزینه ها را کاهش دهید

قبل از پیشرفت در فناوری GPS، مدیران ناوگان هیچ راهی نداشتند که بدانند کارمندانشان هر روز چه کار می کنند، در هر زمان کجا هستند و به کجا می روند.

مدیران هیچ راهی نداشتند که بدانند چه کسانی کارشان به اتمام رسیده و یا در حال انجام شدن کار هستند، و چه کسی را برای کار جدید اعزام کنند.

با ردیابی GPS و ارسال بهتر، می توانید در مصرف سوخت، زمان  صرفه جویی کنید و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهید.

به عنوان مثال، شما می توانید از فناوری GPS برای نظارت بر سرعت خودرو استفاده کنید و رانندگاه را راهنمایی کنید تا رانندگی بهتری را داشته باشند که می تواند در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

 بهبود امنیت

نصب ردیاب وسیله نقلیه GPS بر روی وسایل نقلیه و دارایی های ناوگان شما به افزایش امنیت ناوگان کمک می کند. اگر وسیله نقلیه یا دارایی به سرقت رفته یا گم شود، یک ردیاب GPS می تواند به شما کمک کند وسیله نقلیه یا دارایی دزدیده شده یا گم شده خود را سریعتر پیدا کنید.

کاهش اضافه کاری و تقلب در جدول زمانی

با مدیریت بهتر سفر و ثبت زمان الکترونیکی، می توانید اضافه کاری را در ناوگان خود کاهش دهید. می‌توانید منابع را بر اساس اطلاعات بهتر تخصیص دهید تا وسیله نقلیه شما سفرهای طولانی‌تری نداشته باشند و رانندگان شما بیشتر از آنچه نیاز دارند در جاده وقت نگذرانند.

این به شما کمک می کند تا ساعات حقوق و دستمزد خود را تحت کنترل داشته باشید. تقلب در برگه زمانی، زمانی اتفاق می افتد که رانندگان برای کاری که انجام نداده اند یا برای زمانی که برای فعالیت های غیر کاری صرف کرده اند، دستمزد دریافت می کنند.

گاهی اوقات رانندگان ساعات بیشتری از زمان کار خود را ثبت می‌کنند، ساعت‌های رانندگی خود را به‌عنوان ساعت کاری ثبت می کنند و  یا ساعات معمولی را به عنوان اضافه‌کاری ثبت می‌کنند. این نه تنها برای شما هزینه دارد، بلکه می تواند منجر به صورتحساب نادرست شود. با استفاده از GPS حقوق و دستمزد و صورتحساب شما دقیق تر است.

بهبود استفاده از دارایی

ردیابی GPS می‌تواند به شما اطلاعاتی در مورد زمان‌های ورود و خروج واقعی، مدت زمان توقف، زمان سفر از یک مکان به مکان دیگر و زمانی که رانندگان شما غیرفعال هستند، بدهد. این اطلاعات می تواند به شما بگوید که آیا کارها در زمان تعیین شده تکمیل می شوند، آیا تاخیر وجود دارد و چرا؟

آیا مسیرهای انحرافی برای انجام کارهای شخصی انجام می شود، و چه زمانی تاخیر به دلیل گم شدن راننده رخ می دهد. می‌دانید که چه زمانی راننده بیکار است. بنابراین می‌توانید بر اساس اطلاعات زمانی دقیق، برای بهبود استفاده از ناوگان تصمیم‌گیری کنید.

صحت کار انجام شده

گاهی اوقات، مشتریان شما ممکن است بپرسند که چگونه برای آن‌ها صورتحساب ارسال کرده اید؟

ردیابی GPS سوابقی از محل حضور رانندگان شما ارائه می‌کند و به مشتریان شما نشان می‌دهد که رانندگان چه ساعت‌هایی را کار کرده‌اند. نشان دادن مدارک الکترونیکی به مشتریان خود می تواند اعتماد ایجاد کند و خدمات مشتری شما را بهبود بخشد.

پیگیری دارایی

نرم افزار ردیابی GPS علاوه بر خودرو برای همه دارایی ها کار می کند. اگر تجهیزات متحرک گران قیمتی مانند ژنراتور و تریلر دارید، می توانید حرکات آنها را زیر نظر داشته باشید تا بدانید که آیا آنها در محل کار مورد نیاز هستند و یا بدون استفاده هستند. شما می دانید که آنها امن و حساب شده هستند.

بهبود ایمنی ناوگان

بهبود ایمنی ناوگان باعث صرفه جویی در هزینه و بهبود تصویر شرکت شما می شود. اکنون، راه‌حل‌های ردیابی ناوگان جی‌پی‌اس می‌توانند زمانی که رانندگان شما سرعت می‌گیرند، توقف‌های شدید یا ترمزهای شدید و ناگهانی دارند به شما هشدار می‌دهند. این اقدامات نه تنها باعث هدر رفتن سوخت و افزایش هزینه شما می شود، بلکه می تواند خطرناک نیز باشد. با نظارت بر این رویدادها، می توانید به رانندگان خود کمک کنید تا عادات رانندگی بهتر و ایمن تری داشته باشند.

مشتریان خوشحال تر

مهم نیست که رانندگان شما که محصولاتی را به خانه ها تحویل می دهند  بخشی از یک مجموعه بزرگ هستند، مشتریان شما انتظار خدمات خوب و راحتی را دارند. از آنجایی که سیستم ردیابی GPS موقعیت مکانی دقیق وسایل نقلیه ناوگان خود را به شما می دهد و می توانید وسایل نقلیه خود را با کارایی بیشتری ارسال کنید، مشتریان شما راضی تر خواهند بود. می‌توانید زمان‌های تخمینی رسیدن راننده را به آنها اطلاع دهید، بنابراین آنها بدانند چه زمانی باید منتظر تحویل بسته یا رسیدن راننده باشند.

مرتبط:

ردیاب خودرو

منبع:

www.mixtelematics.com

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *