دوربین مداربسته

مفهوم PoE چیست؟

نکاتی که باید در مورد استفاده از PoE بدانید:

PoE مخفف power over Ethernet است و یکی از روش هایی است که می توانید برای تامین برق و اتصال اینترنت به دوربین های امنیتی خود استفاده کنید.

پیاده سازی و استفاده از PoE فوق العاده ساده است و یک انتخاب عالی برای بسیاری از سازمان ها است این در حالی است که PoE  برای هر شرکتی مناسب نیست. این یکی از موثرترین و مطمئن ترین راه ها برای تامین انرژی دوربین های امنیتی است و مزایای زیادی را ارائه می دهد.

Power-over-Ethernet  چیست؟

قبل از PoE، هر دستگاهی که به اینترنت یا شبکه LAN متصل می‌شد برای عملکرد به دو کابل نیاز داشت: یک کابل اترنت برای انتقال داده‌ها و یک کابل برق برای انتقال جریان الکتریکی برای تغذیه دستگاه.

Power-over-Ethernet فناوری است که از کابل اترنت سیمی برای انتقال داده و برق به یک دستگاه استفاده می کند. از آنجایی که شما به جای دو کابل فقط به یک کابل نیاز دارید، PoE می تواند میزان زیرساختی را که یک سازمان باید مدیریت کند تا حد زیادی ساده کند.

Poe در دوربین مداربسته چگونه عمل می ‌کند؟ مزایا و کارکرد - پرشیاسیستم

فناوری PoE سبب می‌شود که کابل‌های اترنت معمولی به‌عنوان سیم‌های برق عمل کنند.

در یک شبکه که PoE وجود دارد جریان الکتریکی مستقیم (DC) به همراه ترافیک داده شبکه اترنت از کابل عبور می‌کند.

بسیاری از دستگاه‌های PoE از استانداردهای IEEE 802.3af یا 802.3at پشتیبانی می‌کنند.

فناوری PoE برای استفاده به همراه تجهیزات الکترونیکی قابل‌حمل و بی‌سیم مانند اکسس پوینت‌های وای فای (Aps)، webcam ها و تلفن‌های Voip طراحی شده است.

این فناوری اجازه می دهد که تجهیزات شبکه ای بر روی سقف ها یا فضا های دیوار ها که دسترسی به پریز های برق به آسانی امکان پذیر نمی باشد نصب شوند.

آیا PoE قابل اعتماد است؟

Power-over-Ethernet بسیار قابل اعتماد است. PoE در طول سال ها توسعه گسترده ای را پشت سر گذاشته است و به عنوان یک فناوری بالغ در نظر گرفته می شود و این روزها، ابزار رایجی است که اغلب در مسیریاب های شبکه، ساعت های دیواری،  سیستم های کنترل دسترسی و موارد دیگر استفاده می شود.

PoE از اجزای فیزیکی (کابل‌کشی و سوئیچ‌ها) برای عملکرد استفاده می‌کند. استفاده از قطعات با کیفیت بالا کلیدی برای به حداکثر رساندن قابلیت اطمینان در دراز مدت است.

PoE برای دوربین های امنیتی به چه معناست؟

اگر دوربین‌های امنیتی IP شما از برق از طریق اترنت استفاده می‌کنند، به این معنی است که آنها فقط با یک کابل کار می‌کنند که هم برق و هم اتصال شبکه را فراهم می‌کند. این نوع اتصال یک انتخاب عالی برای سازمان هایی است که دارای دوربین های امنیتی متعدد هستند.

PoE مزایای عملی زیادی را برای نصب، نگهداری و عملکرد سیستم شما فراهم می کند.

انعطاف پذیری بیشتر و گزینه های بیشتر برای قرار دادن دوربین

از آنجایی که دوربین های PoE انرژی خود را از طریق کابل اترنت دریافت می کنند، نیازی به نصب آنها در نزدیکی پریزهای برق نیست. این به شما کنترل بیشتری بر محل قرار دادن دوربین ها می دهد. اگر بخواهید دوربین‌ها را بردارید یا به مکان جدیدی منتقل کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کابل اترنت را جابجا کنید.

کاهش هزینه تعمیر و نگهداری و مدیریت ساده تر

با کاهش میزان کابل کشی و سخت افزار، تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به یک سیستم سنتی وجود دارد و می توان آن را از طریق یک پروتکل مدیریت شبکه ساده مدیریت کرد. البته این ویژگی اغلب سیستم های ابری است. با سیستم‌های امنیتی ویدیویی مبتنی بر ابر، هیچگونه دستگاه DVR وجود ندارد و تنها چیزهایی که باید نگهداری کنید دوربین‌ها، کابل‌کشی و سوئیچ‌های PoE است.

هزینه نصب کمتر

کابل کشی ساده، هزینه نصب را کاهش می دهد

PoE دستگاه های شبکه را قادر می سازد دیگر نیازی به منبع تغذیه اضافی نداشته باشند، هزینه و زمان نصب را تا حد زیادی کاهش می دهد. از آنجایی که سیستم‌های PoE برای تامین برق و اینترنت فقط به یک کابل نیاز دارند و هر کسی می‌تواند آن را نصب کند، هزینه نصب بسیار پایین‌تر از گزینه‌های سنتی است. با یک سیستم سنتی، شما نیاز به یک برقکار حرفه ای برای نصب کابل های برق دارید و این می تواند هزینه ها را افزایش داده و سازمانی را که می خواهد به سرعت حرکت کند، سنگین کند.

سادگی اضافه کردن دوربین

نصب دوربین‌های PoE سریع‌تر و اضافه کردن دوربین نسبت دوربین‌های سنتی (با سیم برق) بسیار آسانتر است. هنگامی که نیاز به اضافه کردن دوربین های امنیتی بیشتری دارید، می توانید این کار را به سادگی با افزودن اتصالات شبکه اضافی انجام دهید. به ویژه، اگر می‌خواهید یک پروژه وسیع را اجرا کنید، یک راه‌اندازی PoE به نصب سریع‌تر و ساده‌تر کمک می‌کند.

اطمینان پذیری از وجود منبع انرژی

هنگام استفاده از PoE، به جای تکیه بر آداپتورهای دیواری مختلف، یک منبع انرژی منسجم و مرکزی دارید. شما همچنین می توانید یک منبع برق اضطراری (UPS) برای سوئیچ PoE خود ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که دوربین ها حتی زمانی که برق قطع می شود به کار خود ادامه می دهند.

تکنولوژِیPOE چیست؟

افزایش ایمنی سیستم

PoE از نوسان برق و افزایش و کاهش ناگهانی آن که به تجهیزات آسیب‌ می‌زند، ایمن است. اگر از قطعات باکیفیت استفاده می کنید، PoE طوری طراحی شده است که برق را به صورت ایمن و کارآمد ارائه دهد. دستگاه‌های PoE برق مناسب را در طول عمر محصول تضمین می‌کنند تا از بارگذاری بیش از حد یا کمبود برق جلوگیری کنند. محصولات پیشرفته‌تر PoE همچنین دارای سیستم‌های حفاظتی برای جلوگیری از جریان برق کم و یا بیش از حد هستند که آن را بسیار ایمن‌تر از سیستم‌های سنتی با پریز برق می‌کند.

چگونه تنظیمات دوربین را به PoE تغییر دهید؟

ارتقا به PoE ساده است. دو گزینه وجود دارد: سوئیچ PoE یا انژکتور PoE.

یک سوئیچ PoE به عنوان یک سوئیچ شبکه عمل می کند که دارای توان داخلی تزریق اترنت است. می‌توانید دستگاه‌ها را به سوئیچ وصل کنید و تشخیص می‌دهد که آیا PoE آن سازگار است یا خیر و در صورت نیاز برق را تامین می‌کند.

محدوده انتقال PoE چقدر است؟ مشاوره در مورد انتخاب کابل؟

حداکثر فاصله‌ای که سوئیچ poe می‌تواند روی کابل اترنت برق منتقل کند ۱۰۰ متر است، توصیه می شود از کابل اترنت Cat5 استفاده کنید.

کابل استاندارد Cat5 می تواند این نیاز را برآورده کند. اما بسیاری از کابل های شبکه اترنت غیر استاندارد در بازار به فروش می رسد، آنها کاملا مطابق با الزامات کابل شبکه استاندارد نیستند. کابل شبکه غیر استاندارد از مواد دیگری مانند فولاد با روکش مس، آلومینیوم روکش مس، آهن با روکش مس و غیره استفاده می کند. مقاومت این کابل ها بزرگ است و برای منبع تغذیه POE مناسب نیست. منبع تغذیه POE باید از مواد مسی بدون اکسیژن، یعنی کابل شبکه استاندارد استفاده کند.

برای استفاده مؤثر از PoE، همه چیز به شما و دانستن اینکه هنگام خرید تجهیزات به دنبال چه چیزی باشید خلاصه می شود.  انتخاب راه حل مناسب برای سازمان شما باعث صرفه جویی در زمان و جلوگیری از متحمل شدن هزینه های اضافی در آینده می شود.

جهت دریافت راهنمایی با پشتیبانی 24 ساعته فروشگاه هایدید در ارتباط باشید. 666 555 33 – 025

منبع:

https://www.rhombussystems.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *