دوربین مداربسته

چگونه از دوربین مداربسته نگهداری کنیم؟

اهمیت حفظ و نگهداری سیستم امنیتی دوربین مداربسته

شما برای اطمینان از وضوح تصاویر، تغذیه بدون وقفه و پوشش کامل مناطق کلیدی، نیاز به تعمیر و نگهداری منظم سیستم های دوربین مداربسته دارید.

شاید جالب باشد بدانید که به همان اندازه که ایمنی در نصب دوربین مداربسته اهمیت دارد، تعمیر و نگهداری از این سیستم ها نیز مهم است. برای اینکه از تعمیر و نگهداری دوربین مداربسته غافل نشوید، می توانید از یک چک لیست تعمیر و نگهداری دوربین مداربسته استفاده کنید. در زیر ما  نکاتی عملی را برای نگهداری دوربین امنیتی شما فهرست کرده ایم.

چک لیست تعمیر و نگهداری دوربین مدار بسته

CCTV System Maintenance Checklist - Get CCTV Security and Surveillance Cameras from 2MCCTV

  1. لنزهای دوربین را به طور مرتب تمیز کنید

لنزهای دوربین امنیتی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همیشه تمیز هستند. به دنبال لکه، گرد و غبار، لکه های آب و سایر عناصر نامطلوب باشید. اگر لنزهای شما لک یا کثیف باشد، دوربین شما عکس واضحی دریافت نمی کند.

لنز دوربین مداربسته به‌طور خودکار تمیز نمی‌شود و در صورت کثیف بودن تصویری تار و بی کیفیت به شما می‌دهد.

جهت پاک کردن لنزها می توانید از یک برس میکروفیبر استفاده کنید، قبل از استفاده از برس، باید از یک قوطی هوای فشرده، برای دمیدن به داخل استفاده کنید تا تمام زباله های داخل آن را حذف کنید. شما باید حداقل هر سه ماه یک بار این وظیفه را انجام دهید.

  1. محفظه دوربین را بررسی کنید

محفظه‌های دوربین باید ضدآب باقی بمانند شما می‌توانید با باز کردن محفظه دوربین‌های امنیتی، علائم آب، کثیفی و تراکم آن را بررسی کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا محفظه ها همچنان از دوربین ها در برابر باران و باد محافظت می کنند یا خیر. همچنین ممکن است در موارد خاص لازم باشد سیلیکون ضد آب را در اطراف بدنه دوربین قرار دهید.

  1. اطمینان حاصل کنید که همه کابل ها به طور کامل متصل هستند

همه اجزای دوربین امنیتی، کانکتورهای کابل، از جمله اتصال دهنده های مانیتور، DVR (یا NVR) و دوربین های امنیتی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها برق دریافت می کنند. همچنین کابل را برای هر گونه علائم ساییدگی و پارگی بررسی کنید.

سیم های شل، سیم و کابلهای فرسوده و یا ساییده شده را بررسی کنید.

بررسی کنید که تمام اتصالات کابلها متصل باشند.

کانکتورها و نقاط ورودی کابل را برای شل بودن سیم بررسی کنید.

  1. منبع تغذیه را بررسی کنید

منبع تغذیه سیستم های امنیتی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برق به دلیل رعد و برق، دستکاری، خاموشی یا سایر اتفاقات ناخواسته قطع نمی شود. همچنین بررسی کنید که آیا دوربین های نظارتی شما نیازهای برق توصیه شده خود را با استفاده از یک ولت متر دریافت می کنند؟ در غیر این صورت، دوربین ممکن است دوربین به سرعت از کار بیافتد.

به یاد داشته باشید جایگزینی یک منبع تغذیه همیشه ارزان‌تر از خرید یک دوربین امنیتی جدید است.

  1. خوردگی و ساییدگی کابل ها را بررسی کنید

همه کانکتورها را برای نشانه های خوردگی و ساییده شدن بررسی کنید. اگر خوردگی پیدا کردید، فوراً آن را تعویض کنید. معمولاً پس از نصب سیستم، تمام اتصالات باید توسط نصاب ضدآب شوند.

  1. DVR یا NVR خود را گردگیری کنید

دستگاه DVR یا NVR ممکن است در طول زمان لایه‌ای از گرد و غبار را جمع کند برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر عملکرد ضبط، باید مرتباً آن را پاک کرد. از یک پارچه میکروفیبر برای پاک کردن دستگاه DVR/NVR خود استفاده کنید و همچنین شکاف ها را با استفاده از دمیدن گردگیری کنید. این کار باید برای داخل جعبه نیز انجام دهید، ضبط را باز کنید و گرد و غبار را تمیز کنید. گرد و غبار شدید ممکن است باعث خرابی فن یا سایر قطعات شود.

  1. محوطه سازی را اصلاح کنید

تمام نماهای دوربین خارج از منزل خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه نمای واضحی ارائه می دهند. بوته ها، انگورها، درختان و سایر گیاهان را در نزدیکی دوربین ها کوتاه کنید تا از ایجاد مانع در دوربین جلوگیری شود.

  1. روشنایی را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که مناطق مهم دارای نور کافی برای روشن کردن افراد مشکوک برای شناسایی آسان هستند. دوربین های خوبی وجود دارد که تصاویر واضحی را در طول شب ارائه می دهند. گزینه دیگر اضافه کردن نورگیرهای دوربین مدار بسته برای بهبود شرایط نور در فضای باز است.

  1. به طور دوره ای محل قرارگیری دوربین را بررسی کنید

این باید برای اطمینان از مکان و فوکوس بهینه دوربین انجام شود. در بسیاری از موارد، با گذشت زمان، موقعیت دوربین ممکن است عمدی یا تصادفی تغییر کند. همیشه توصیه می شود محل قرارگیری دوربین را بررسی کنید و از درست بودن زاویه آن مطمئن شوید. راه آسان این است که تصویر روی صفحه تلویزیون خود را بررسی کنید و ببینید کدام دوربین زاویه مناسبی ندارد و سپس نسبت به اصلاح زاویه دوربین ها اقدام کنید.

  1. بررسی کنید که سیستم در حال ضبط است

شما باید هر هفته به صورت مداوم توانایی ضبط سیستم دوربین را بررسی کنید. مهم است که قبل از وقوع یک حادثه بزرگ، متوجه شوید که آیا مشکلی در ضبط سیستم وجود دارد یا خیر؟ تا اینکه بعد از وقوع حادثه متوجه شوید هیچ فیلمی از این حادثه ندارید.

بسیاری از افراد ماه ها سیستم ضبط را بررسی نمی کنند و وقتی اتفاقی می افتد و سیستم اصلا ضبط نمی کند یا هارد دیسک چند ماه پیش خراب شده است متعجب می شوند. به همین دلیل، یک بار در هفته یا یک بار در دو هفته، به صورت تصادفی ضبط شدن فیلم را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سیستم امنیتی دوربین مدار بسته شما در حال ضبط است.

  1. تاریخ و زمان صحیح را تنظیم کنید

همیشه بررسی کنید که تاریخ و زمان صحیح بر روی مانیتور نمایش داده شود. پس از قطعی کوتاه برق ممکن است نیاز به تنظیم زمان و تاریخ باشد.

داشتن مهر زمان مناسب روی ضبط به شما کمک می کند تا دقیقاً زمان وقوع حادثه را مشخص کنید. در عین حال، یک مهر زمانی نادرست (یا اصلاً مفقود شده) ممکن است در دادگاه غیرقابل قبول باشد.

CCTV Remote Surveillance Guide Part 1: What is Remote Monitoring? - Caught on Camera

  1. هارد دیسک ها را به صورت دوره ای بررسی کنید

هارد دیسک ممکن است خراب شود، به این معنی که سیستم امنیتی هیچ گونه فیلمی را نتواند ضبط کند. باید تنظیمات NVR یا DVR را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هارد درایوها در وضعیت عادی قرار دارند.

شما هیچ گاه نباید از هارد دیسک ساخته شده برای دسکتاپ در سیستم امنیتی خود استفاده کنید، همیشه از هارد دیسک های دارای رتبه نظارتی که به طور خاص برای سیستم های دوربین مدار بسته طراحی شده اند استفاده کنید. یک هارد دیسک دسکتاپ نصب شده روی DVR/NVR، شش الی دوازده ماه دوام می آورد در حالیکه یک هارد دیسک نظارتی معمولاً 5-10 سال دوام می آورد.

برای مشاهده محصولات دوربین مداربسته فروشگاه هایدید اینجا کلیک کنید.

منبع:

SCC

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *