امنیت

آیا به یک دستگاه ردیاب برای کودک خود نیاز دارید؟

آیا به یک دستگاه ردیاب برای کودک خود نیاز دارید؟

GPS یا دستگاه های ردیاب در بازار امروز مفاهیم مثبت و منفی دارند. برای شروع، بسیاری از مردم زمانی که تلفنشان بر اساس مکان فعلی برای آنها پیام، تبلیغات و پیشنهاد می فرستد، کمی می ترسند. البته، همه ما می دانیم که امروزه نرم افزار سیستم عامل گوشی و تعدادی از برنامه ها برای انجام خدمات هدفمند و شخصی شده به سادگی از GPS گوشی استفاده می کنند. علاوه بر این، ویژگی ردیابی “Find My Phone” (یافتن گوشی تلفن) و برنامه های ردیابی مشابه مطمئناً گاهی اوقات مفید هستند.

همچنین دستگاه‌های ردیاب برای وسایلی که برای شما با ارزش هستند مثل ماشین و حتی برای حیوانات خانگی‌تان وجود دارد. اما در مورد دستگاهی برای کودکان چطور؟ بله، دستگاه‌های ردیابی برای بچه‌ها نیز وجود دارد و معمولاً عملکرد بیشتری نسبت به استفاده از برنامه‌های تلفن همراه فرزندتان، برای پیگیری مکان او ارائه می‌دهند.

اما ممکن است به این سوال فکر کنید که آیا به یک دستگاه ردیاب برای کودکان نیاز دارید؟

اگر اصلاً نگران امنیت و سلامت فرزندتان هستید، پاسخ مثبت است. مطمئناً قابل درک است که فرزند شما بخواهد بتواند آزادانه هر کاری که می خواهد انجام دهد، بدون اینکه احساس کند همیشه توسط والدینش ردیابی می شود. اما واقعیت این است که ما در یک جامعه بزرگ زندگی می کنیم که احتمال خطر وجود دارد. حتی در محله‌های به ظاهر امن، ممکن است ناگهان کودکان ناپدید شوند.

کودکان خردسال دوست دارند وقتی چیز جالبی را می بینند از والدین خود دور شوند. می‌توانید فقط برای یک لحظه قفسه‌های یک فروشگاه مواد غذایی را بررسی کنید و وقتی بر می گردید، فرزندتان رفته است. به عنوان یک پدر و مادر، احتمالاً بارها ترس و اضطرابی که با چنین لحظه ای همراه است را تجربه کرده اید.

یک دستگاه ردیاب برای کودکان به شما آرامش خاطر می‌دهد که بدانید فرزندتان در زمان وقوع اتفاق و همچنین زمانی که با دوستان همسایه بیرون می‌رود کجاست. دستگاه‌های ردیابی برای کودکان جزئیات مکان فرزندتان را در اختیار شما قرار می‌دهند. مثلا هنگامی که کودک شما از مدرسه به خانه یا خانه دوستش می رود یا در محله دوچرخه سواری می کند یا هر نمونه دیگری که مکان فعلی فرزند شما نامشخص است. این یک ابزار بسیار مفید است.

بهبود ویژگی های ایمنی

برخی از دستگاه‌های پیشرفته ردیابی GPS برای کودکان، گزینه تماس را فعال می‌کنند که به شما امکان می‌دهد در صورت لزوم با فرزندتان از طریق تماس، چت یا پیامک ارتباط بگیرید. اگر فرزند شما دستگاه تلفن همراه نداشته باشد، یک گزینه مفید در GPS وجود دارد که در مواقع اضطراری سریعاً با شماره های ضروری (مثل شماره پلیس) تماس گرفته شود.

در واقع تجهیز یک کودک خردسال به ردیاب GPS، به جای گوشی هوشمند ایده مناسبی است. زیرا تلفن های هوشمند می توانند کودکان خردسال را در معرض انواع خطرات موجود در اینترنت قرار دهند و همچنین با در اختیار داشتن گوشی هوشمند در کودکان، امکان تماس غریبه ها با فرزند شما به وجود می آید که ممکن است پیامد خطرناکی داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های هوشمند موجود در ردیاب‌های GPS، تنظیم GPS برای یک منطقه خاص است مثلا فرزند شما می بایست در منطقه خاصی حضور داشته باشد و چنانچه آن منطقه را ترک کند، بلافاصله یک هشدار دریافت خواهید کرد.

این ویژگی از مشکل نظارت مداوم بر موقعیت مکانی فرزندتان جلوگیری می کند. مثلا، می‌تواند برای اطلاع دادن به شما مفید باشد که آیا فرزندتان زودتر از موعد مدرسه را ترک می‌کند یا می‌خواهد به جایی برود که قبلا به شما اطلاع نداده است. سپس می توانید از ویژگی تماس برای جویا شدن اینکه فرزندتان کجا می رود استفاده کنید.

کودک شما قبل از دادن دستگاه ردیاب باید چند ساله باشد؟

وقتی در نظر بگیرید که تبلت و گوشی هوشمند به کودکان بسیار خردسال داده می شود، تصور اینکه بتوان از یک دستگاه ردیاب برای کودکان بهره مند شد دشوار نیست.

بسیاری از کودکان خردسال در فعالیت های بعد از مدرسه شرکت می کنند و همانطور که قبلاً ذکر شد، تمایل به کنجکاوی و دور شدن از والدین را نیز دارند. گرفتن یک ردیاب GPS، نیاز به خرید تلفن همراه زود هنگام برای آنها را برطرف می کند.

کودکان و نوجوانان بزرگتر نیز می توانند از دستگاه ردیاب بهره مند شوند. آنها ممکن است کمی اعتراض کنند، اما ایمنی مهمتر است. با وجود رد یاب GPS، با خیالی آسوده از اینکه می‌توانید در مواقع نیاز فرزندتان را بررسی کنید، می‌توانید به تشویق استقلال او کمک کنید، که مطمئناً از آن استقبال خواهد کرد.

آیا ردیابی فرزند شما قانونی است؟

اگر گزارش هایی از ردیابی افراد بدون رضایت را مشاهده کرده باشید، ممکن است این سوال را داشته باشید که آیا ردیابی فرزند شما قانونی است؟ تا زمانی که فرزند شما زیر 18 سال سن دارد و شما والدین یا قیم قانونی او هستید، حق قانونی کامل برای استفاده از دستگاه ردیاب GPS برای ردیابی موقعیت او دارید. شما همچنین می توانید به معلمان، پرستاران کودک یا پدربزرگ و مادربزرگ آنها اجازه دسترسی به اطلاعات ردیابی GPS را بدهید. بنابراین دستگاه ردیاب GPS می تواند ابزار بسیار مهمی برای کمک به ایمن نگه داشتن فرزند شما باشد.

در تکمیل این مقاله، چنانچه کودک شما دچار یکی از موارد خاص زیر است، فروشگاه هایدید به شما پیشنهاد می کند از ردیاب کودک استفاده نمایید:

استفاده از ردیاب برای کنترل کودکان خاص:

۱- کودکان بیش فعال

۲-کودکان اتیسم

۳-کودکان سندرم داون

مرتبط:

محصولات پیشنهادی

منبع:

https://www.kaspersky.com

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *