دیجیتال

روشهایی برای محافظت از هک دوربین مداربسته

 

 

راه هایی برای محافظت از دوربین های مدار بسته در برابر هک

 

از آنجایی که استفاده از دوربین های مدار بسته بسیار افزایش یافته است، مشکلاتی مانند سوء استفاده هکرها از این سیستم های امنیتی نیز افزایش می یابد.

به همین دلیل است که باید بدانید دوربین های مدار بسته چگونه می توانند به خطر بیافتند و چگونه از خود در برابر چنین روش هایی محافظت کنید.

 

در اینجا روش هایی برای محافظت از حریم خصوصی خود در برابر هر گونه آسیب پذیری امنیتی آورده شده است:

 

  1.   دسترسی آسان به رمز عبور پیش فرض

بسیاری از دارندگان دوربین مداربسته رمز عبور پیش فرضی که سازنده ارائه می دهد را تغییر نمی دهند. این اشتباه می تواند باعث شود که سیستم شما به راحتی هک شود. بنابراین انتخاب یک رمز عبور قوی جدید اولین قدم برای محافظت از سیستم های دوربین مداربسته شماست.

وقایع مختلف در گذشته نیز نشان می‌دهد که به راحتی می‌توان رمزهای عبور تنظیم‌شده توسط کارخانه را به دست آورد و می‌تواند برای حریم خصوصی شما خطرناک باشد. انجام چنین اشتباهی می تواند منجر به دسترسی آسان هکرها به سیستم شما شود.

 

 

  1. استفاده از دستگاه های بدون برند می تواند هکرها را دعوت کند

اکثر دوربین‌های مداربسته بدون مارک موجود در بازار، ارزان هستند، این دستگاه‌ها دارای آسیب‌پذیری‌های زیادی هستند و هکرها به راحتی می توانند از آنها در هنگام حملات سایبری استفاده کنند. دوربین های امنیتی دارای برند با گارانتی، سیستم های امنیتی بهتری هستند و هر گونه مشکلی را می توان با تماس با نمایندگان برند برطرف کرد.

در دستگاه های بدون مارک، امکان به روز رسانی سیستم عامل وجود ندارد، که منجر به حملات سایبری و هک دستگاه های دوربین مدار بسته می شود. یافتن سیستم های برند می تواند حریم خصوصی و ایمنی خریداران را تضمین کند.

 

  1. ارتقاء سیستم عامل مهم است

یکی دیگر از جنبه های حیاتی که صاحبان دوربین های مدار بسته آن را دست کم می گیرند، اهمیت به روز رسانی منظم سیستم عامل است. هکرها همیشه به دنبال آسیب‌پذیری‌ها و نقص‌های امنیتی در فناوری هستند.

اکثر برندها به طور منظم آخرین به روز رسانی سیستم عامل دوربین های مدار بسته را برای محافظت از خریداران صادر می کنند. این به روز رسانی ها می توانند روشهای امنیتی ارائه دهند که در مقابله با جدیدترین تکنیک های هک بسیار مهم باشند. هنگام خرید هر سیستم دوربین مداربسته، اطمینان حاصل کنید که سازنده به طور منظم به روز رسانی سیستم عامل (بهترین روش برای جلوگیری از هک دوربین امنیتی IOT) را ارائه می دهد.

 

  1. هک خودکار آسیب پذیری ها را افزایش می دهد

هکرها نیز با جدیدترین فناوری‌ها به روز شده‌اند. بسیاری از آخرین روش‌های هک به‌جای اینکه همه چیز را خود هکرها انجام دهند، از نرم افزار خودکار برای هک استفاده می کنند.

 

نمونه ای از این نرم افزار نرم افزار Mirai است که به سیستم ها حمله کرده و آنها را خاموش می کند. چنین هک هایی خطر را برای دارندگان دوربین های مدار بسته افزایش می دهد زیرا مجرمان سایبری می توانند طرح های بیشتری را در زمان کمتری هک کنند.

Keep Your Home Safe! How To Protect Your Home Security Cameras From Hackers

 

  1. سیستم های مشابه حملات را آسان تر کرده اند

وجود سیستم های مشابه، در بازار دوربین های مدار بسته، هک را بسیار قابل دسترس تر کرده اند. هکرها باید کد یک سیستم را بشکنند و سپس به سیستم های دیگر نیز دسترسی داشته باشند.

خرید دوربین مدار بسته با جدیدترین نرم افزارها و سیستم ها محافظت بهتری در برابر هرگونه حمله سایبری ایجاد می کند. یافتن سیستم ها با سایر سیستم های فایروال نیز می تواند راه حلی برای امنیت بهتر باشد.

 

  1. آسیب پذیری های مستند می تواند یک تهدید باشد

هکرها بسیاری از آسیب پذیری های سیستم را با سایر هکرها به اشتراک می گذارند. این آسیب پذیری های مستند در هر سیستم دوربین مدار بسته می تواند هک شدن آن را آسان تر کند.

اکثر کارشناسان امنیت سایبری پیشنهاد می کنند قبل از خرید تجهیزات دوربین مداربسته تحقیق کنید تا مطمئن شوید سیستم مورد نظر از هرگونه حمله قبلی در امان بوده است. هر سیستمی که قبلا مورد حمله قرار گرفته باشد باید از خرید آن اجتناب شود.

 

  1. فقدان دانش نصاب یا تکنسین

یک تهدید مهم در نصب دوربین مداربسته می تواند عدم آگاهی از این جنبه ها باشد. بسیاری از تکنسین ها مهارت و تخصص به روز شده ای برای محافظت از حریم خصوصی سیستم های شما ندارند.

پیکربندی اشتباه می تواند یک عامل مهم در آسیب پذیری های آینده سیستم شما باشد.

پیکربندی DMZ سیستم های دوربین مدار بسته می تواند برای راه اندازی روتر شما بسیار مهم باشد. فقط افرادی که دانش پیشرفته ای از سیستم های IP دارند باید از پیکربندی DMZ برای سیستم های خود استفاده کنند.

سیستم های مشاهده از راه دور همچنین شامل سیستم های P2P هستند که قبل از پیکربندی به دانش خاصی نیاز دارند. استخدام تکنسین خبره برای نصب سیستم دوربین مداربسته به شما کمک می کند تا از سیستم امنیتی خود نهایت استفاده را ببرید.

 

  1. نبود ویژگی های امنیتی اضافی در دوربین مداربسته

امنیت شبکه ها می تواند در سیستم های دوربین مدار بسته بسیار حیاتی باشد. هنگام خرید یک دوربین امنیتی جدید، امنیت شبکه باید در اولویت باشد.

هکرها می توانند به راحتی کد و خطوط فرمان سیستم های دوربین مدار بسته مختلف را پیدا کنند و از این آسیب پذیری ها سوء استفاده کنند. نقص در کدنویسی منجر به بیشترین هک می شود زیرا دسترسی به دوربین های مدار بسته را فراهم می کند.

داشتن امکانات امنیتی اضافی برای شبکه دوربین مدار بسته بهترین راه برای جلوگیری از حوادث هک است. هکرها می توانند از هرگونه مشکل سخت افزار و مشکلات دسترسی به شبکه برای هک سریع سیستم ها استفاده کنند.

 

  1. عدم وجود فایروال و اتصال VPN

بسیاری از دوربین‌های مداربسته هنگام اتصال به اینترنت از سیستم‌های VPN یا فایروال استفاده نمی‌کنند، بنابراین هکرها می‌توانند به راحتی آنها را در معرض خطر قرار دهند. استفاده از اتصال VPN یا فایروال می تواند به شما در محافظت در برابر هر گونه نقص شبکه کمک کند و هکرها را از خود دور نگه دارد.

یک سیستم فایروال می تواند یک اقدام عالی برای محافظت در برابر تهدیدات خارجی موثر بر سیستم های دوربین مدار بسته متصل به صورت آنلاین باشد.

این اقدامات حفاظتی می تواند به بهبود ایمنی حریم خصوصی در هنگام استفاده از سیستم های دوربین مدار بسته کمک کند.

 

  1. عدم استفاده از رمزگذاری

سیستم های رمزگذاری می توانند راهی عالی برای محافظت از دستگاه های راه دور و دوربین مدار بسته شما در برابر هک شدن باشند. یک روش رمزگذاری قوی می تواند به محافظت از سیستم شما در برابر حملات سایبری کمک کند.

مشتریانی که از سیستم رمزگذاری مدرن استفاده نمی کنند در معرض خطر حملات هک و از دست دادن حریم خصوصی خود در هر گونه حملات سایبری قرار دارند

امنیت ارائه شده توسط روش های رمزگذاری مدرن می تواند سیستم دوربین مدار بسته شما را در برابر حملات سایبری برای مدت طولانی محافظت کند.

 

اینها برخی از راه هایی بود که هکرها می توانند از آسیب پذیری های سیستم های دوربین مداربسته سوء استفاده کنند. اقدامات امنیتی اضافی مانند فایروال ها، VPN ها و رمزگذاری می تواند راهی عالی برای جلوگیری از حملات سایبری باشد.

استفاده از رمزهای عبور قوی تر، نصب و پیکربندی بهتر نیز می تواند در محافظت از سیستم های دوربین مداربسته شما مفید باشد.

 

 

 

محصولات دوربین مداربسته فروشگاه هایدید 

منبع:

https://www.getkeer.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *