دستگاه حضور غیاب

کمی درباره دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی بدانیم.

سیستم حضور و غیاب بیومتریک چیست؟

سیستم حضور و غیاب بیومتریک از داده‌های بیومتریک مانند اثر انگشت، چشم، تشخیص هندسه دست، صدا، تشخیص رگ، تشخیص چهره و غیره برای تشخیص ویژگی خاصی از یک فرد استفاده می‌کند.

سیستم های حضور وغیاب HR به دلیل استفاده از رمز الفبایی دارای مشکل هستند زیرا ممکن است برخی از کارمندان با استفاده از گذرواژه به جای یکدیگر وارد شوند وحضور شخصی را ثبت کنند که هرگز وارد دفتر نشده است و این موضوع می تواند یک نوع نگرانی برای مدیر مجموعه باشد. بیومتریک به دنبال حل این مشکل با راهکار استفاده از ویژگی هایی که مختص هر فرد است می باشد.

تعدادی از سیستم های امنیتی با هدف ردیابی غیبت کارمندان در شرکت ها یا سایر نهادهای تجاری ابداع و معرفی شدند. روش‌های معرفی ‌شده شامل کارت ورود و غیره بود. اما مواردی از سرقت و سوء استفاده به دلیل ضعف سیستم‌های شناسایی وجود داشت.

فناوری بیومتریک به عنوان طوفانی جدید وارد این بخش شد. منحصر به فرد بودن اثر انگشت در این فناوری مورد سوء استفاده قرار می گیرد، جایی که یک کارمند باید از اثر انگشت خود برای باز کردن قفل ورودی استفاده کند. این یکی از ایمن ترین و تکنیک هاست که امکان ثبت دقیق حضور و غیاب کارمندان را فراهم می کند. بنابراین، سیستم های حضور و غیاب بیومتریک امروزه در دنیای تجارت برای حضور و غیاب کارمندان محبوبیت پیدا کرده اند.

چه شرکت هایی از دستگاه های حضور و غیاب استفاده می کنند؟

هر شرکتی که دارای بودجه و نیازمند ثبت اطلاعات ورود و خروج کارمندان خود باشد، می تواند دستگاه حضور و غیاب خریداری نماید.

این روزها دیگر کمتر شرکتی را می‌بینید که برای فرآیند حضور و غیاب کارکنانش از سیستم‌های سنتی حضور و غیاب استفاده کند و ترددهای کارمندان را به صورت دستی ثبت نماید!

با توجه به تجربه‌ی ناگواری که شرکت‌ها برای ثبت تردد کارمندان به صورت دستی داشته‌اند؛ و با اشتباهات و تقلبات فراوانی که در این زمینه برایشان رخ داده است؛ بسیاری از آنها تصمیم گرفتند که از دستگاه‌های حضور و غیاب استفاده کنند.

شما هم با استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب می‌توانید از بروز خطا و اشتباه برای محاسبه‌ی حقوق کارمندان خود استفاده کنید و هزینه‌های سازمانتان را به حد قابل قبولی کاهش دهید!

 

شناسایی پرسنل با استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

فرآیند به این صورت است که در ابتدا فرد انگشت خود را روی سنسور دستگاه قرار می دهد واثر انگشت او در سیستم اسکن می شود و در مرحله بعد در هر بار ورود و خروج،  فرد اثرانگشت خود را در محل تعبیه شده در دستگاه قرار می دهد و این دستگاه خطوط اثرانگشت او را شناسایی می کند، و با اثر انگشتی که قبلا در سیستم اسکن شده است و در پایگاه داده وجود دارد مقایسه می کند. اگر اثر انگشت فرد با الگوهای از پیش تعیین شده مطابقت داشت کارمند شناسایی شده و زمان ورود یا خروج او ثبت می شود و اگر الگو مطابقت نداشته باشد فرد شناسایی نشده و اطلاعات ورود و یا خروج او ثبت نمی گردد.

ما در مجموع سه نوع اسکنر اثرانگشتی داریم که در دستگاه‌های ثبت اثر انگشت مورد استفاده قرار می گیرند.

این سه نوع اسکنر عبارت‌اند از:

اسکنر خازنی

اسکنر اپتیکال

اسکنر اولترا سونیک

هر کدام از این اسکنرها می‌توانند یک گروه ویژگی خاص را به  دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی اضافه نمایند.

مثلا برخی دستگاه‌های حضور غیاب اثرانگشتی این قابلیت را دارند که در عین استفاده از ویژگی اثرانگشت؛ بتوانند یک دستگاه کارتی خوب هم برای شرکت شما باشند.

برخی از ویژگیهای  دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی

Your fingerprint scanner isn't as secure as you think! - Hindustan Times

در دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی امکان تقلب وجود ندارد؛ زیرا شما نمی‌توانید الگوی اثر انگشت فرد دیگری را حدس بزنید و به جای کس دیگری، حضور شخص را وارد کنید.

در صورتی که در دیگر دستگاه‌های حضور و غیاب ممکن است بتوانید گذرواژه و الگو را حدس بزنید. پس امکان تقلب در این دستگاه بسیار کم است.

یکی از مشکلات سیستم‌های حضور و غیاب کارتی یا رمزی این است که اگر شما کارت خود راجا بگذارید و یا رمز خود را فراموش کنید به درد سر می افتید.

اما در دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشتی این مشکل وجود ندارد و شما حتی اگر هم بخواهید هم نمی‌توانید انگشتتان را در جایی جا بگذارید.

در دستگاه‌های ثبت اثر انگشت، شما به غیر از ثبت حضور خودتان، حضور فرد دیگری را نمی‌توانید ثبت کنید زیرا انگشت او را مانند کارت همراهتان ندارید.

در صورتی که اگر از دستگاه‌های حضور و غیاب کارت استفاده می‌کردید؛ امکان ثبت حضور افراد دیگر با وجود کارت آنان وجود داشت.

در هزینه صرفه جویی می کند.

امکان کنترل از راه دور دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی وجود دارد.

بر رضایت شغلی کارمندان افزوده می شود.

در زمان محاسبه‌ی حقوق کارمندان صرفه جویی می شود.

ساعات دقیق ورود و خروج کارمندان را کنترل می کند.

آمار دقیق اضافه‌کاری و کسرکار را کنترل می کند.

دخالت افراد غیرمسئول را به حداقل می‌رساند.

محاسبه‌ی حقوق و دستمزد کارمندان را بسیار ساده می کند.

آرشیو کاملی از ساعات ورود و خروج کارمندان خواهد داشت.

معایب استفاده از دستگاه تشخیص اثر انگشت

البته استفاده از این دستگاه معایبی نیز دارد و بهتر است که شما با دانستن مزایا و معایب بتوانید با چشمانی باز برای خرید دستگاه حضور و غیابتان تصمیم بگیرید.

  • ناخوانایید در برخی اثرانگشت ها
  • رطوبت یا خشکی هوا مشکلی در سر راه ثبت اثرانگشت
  • انتقال بیماری‌های پوستی
قیمت دستگاه انگشت زنی حضور و غیاب

قیمت دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی  به عواملی بستگی دارد:

اینکه آیا شما میخواید دستگاهی بخرید که ساخت ایران باشد یا خارجی باشد؟

از کدام شرکت دستگاه مد نظرتان را خریداری کنید؟

آیا دستگاه شما قابلیت تشخیص چهره و یا کارت را هم داشته باشد؟

آیا کیفیت دستگاه به اندازه قیمت آن برایتان اهمیت دارد؟

اینها سوالاتی هستند که پاسخ هریک در انتخاب شما و قیمت دستگاهی که انتخاب می کنید موثر خواهد بود.

پیشنهاد فروشگاه هایدید به شما این است که اگر قصد خرید دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی را دارید؛ از چند نفر پرس و جو کنید و سپس تصمیمتان را عملی کنید. در این راستا کارشناسان فروشگاه هایدید آماده ارائه مشاوره رایگان در انتخاب بهترین گزینه برای شما هستند.

از محصولات فروشگاه هایدید در این زمینه دیدن فرمائید.

https://www.matrixaccesscontrol.com

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *