دوربین مداربسته

انواع کابل های دوربین مداربسته

انواع کابل های دوربین مداربسته

در این بحث، انواع کابل‌های دوربین مدار بسته که اجزای مختلف یک سیستم نظارت تصویری معمولی را به هم متصل می‌کنند، توضیح داده می‌شوند.

 

کابل های کواکسیال

کابل های کواکسیال طناب های ضخیمی از سیم یا الیاف غیر فلزی هستند که دارای یک هسته عایق داخلی از سیم رشته ای یا جامد تشکیل شده است و توسط نوارهای سیم انعطاف پذیر عایق بیرونی پوشانده شده است.

 

تکنولوژی کابل های کواکسیال از اوایل قرن بیستم وجود داشته است و به دلیل دوام و سهولت نصب، این کابل ها عمدتاً برای اتصال تجهیزات آنتن ماهواره ای در منازل و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین گاهی اوقات توسط شرکت های تلفن برای اتصال دفاتر مرکزی به تیرهای تلفن نزدیک مشتریان استفاده می شود.

مزایا
با دوام:

این کابلها در مقایسه با اکثر کابل های دوربین مدار بسته دیگر دوام نسبتا طولانی دارند. زیرااز مواد بسیار سختی ساخته شده اند که معمولاً در برابر عوامل سایش و پارگی مقاوم هستند.

همه کاره

این کابلها ممکن است برای کاربردهای مختلفی مانند انتقال سیگنال های فرکانس رادیویی، ساخت و ساز، بکسل وسایل نقلیه و پهلوگیری کشتی ها استفاده شوند.

فاصله

کابلهای کواکسیال ممکن است برای تبادل سیگنال ها در فاصله فیزیکی نسبتا طولانی تر استفاده شوند.

قابل اعتماد

آنها بسیار قابل اعتماد هستند به این معنا که سیگنال هایی که ارسال می کنند توسط لایه ای از مواد عایق در برابر تداخلات الکتریکی خارجی محافظت می شوند.

معایب
هزینه بر

آنها به دلیل کیفیت نسبتاً بالایی که دارند نسبت به سایر کابل های امنیتی معمولی گران تر هستند.

آشنایی با کابل کواکسیال و کاربرد آن | سیم یاب

 

 

کابل های سیامی

کابل‌های سیامی کابل‌های کواکسیال هستند که مجموعه‌ای از سیم‌های برق به آن متصل شده‌اند. در صورتی که منبع تغذیه دورتر از دستگاه ضبط باشد این سیم های برق ممکن است از کابل های کواکسیال جدا شوند.

مزایا
همه کاره

این کابل ها ممکن است برای انتقال داده و برق به طور همزمان استفاده شوند. بنابراین آنها ارزش بسیار بالایی دارند و از این رو خریدهای بسیار ارزشمندی هستند.

یکپارچگی داده

ساختار کابل ها به گونه ای است که امکان انتقال نیرو را بدون هیچ گونه تداخل بی مورد در انتقال ویدئو فراهم می کند. این امر قابلیت اطمینان داده ها را تا حد زیادی افزایش می دهد.

عملیات ساده شده

آنها ممکن است برای رد و بدل کردن سیگنال ها در فاصله فیزیکی نسبتا طولانی تر استفاده شوند.

سازگاری

با توجه به اینکه هم برق و هم داده ها در یک کابل منتقل می شوند، فرآیند راه اندازی یک سیستم نظارت تصویری بسیار ساده می گردد.

معایب
پیچیده

در مقایسه با سایر کابل‌های امنیتی ویدیویی، رسیدگی، نصب و کارکرد آن‌ها پیچیده‌تر است.

 

 

کابل جفت پیچ خورده (TPC)

TPC، سیم مسی معمولی است که کامپیوترهای خانگی و بسیاری از مشاغل را به شرکت تلفن متصل می کند. برای کاهش تداخل یا القای الکترومغناطیسی بین جفت سیم، دو سیم مسی عایق شده به دور یکدیگر می پیچند.

هر اتصال روی جفت پیچ خورده به هر دو سیم نیاز دارد. از آنجایی که برخی از دستگاه‌های تلفن یا مکان‌های دسکتاپ به چندین اتصال نیاز دارند، جفت پیچ‌خورده گاهی اوقات در دو یا چند جفت، همه در یک کابل واحد نصب می‌شوند. برای برخی از مکان های تجاری، جفت پیچ خورده در یک سپر محصور شده است که به عنوان زمین عمل می کند. این به عنوان جفت پیچ خورده محافظ (STP) شناخته می شود.

 

سیمی که از یک فروشگاه سخت افزار محلی برای اتصال مودم تلفن یا رایانه خود به جک دیواری خریداری می کنید، جفت تابیده نیست. این یک سیم کناری است که به ساتن نقره ای معروف است.

 

مزایا
یکپارچگی سیگنال

این کابل‌ها تا حد زیادی تداخل و القای الکترومغناطیسی بین جفت سیم‌ها را کاهش می‌دهند، که در نتیجه تضمین می‌کنند که یکپارچگی سیگنال‌های در حال انتقال همیشه حفظ می‌شود.

معایب
 دوام کمتر

اینها معمولاً دوام کمتری دارند و همچنین مستعد تخریب فیزیکی هستند.

 

 

کابل فیبر نوری

فیبر نوری یک رشته بسیار نازک از شیشه خالص است که به عنوان یک هدایت کننده برای نور در فواصل طولانی عمل می کند. این کابل از یک اصل به نام بازتاب داخلی کل استفاده می کند.

کابل فیبر نوری در واقع از دو لایه شیشه تشکیل شده است:

هسته که سیگنال نور واقعی را حمل می کند.

روکش که لایه ای از شیشه است که هسته را احاطه کرده است. روکش فلزی دارای ضریب شکست کمتری نسبت به هسته است. این باعث بازتاب داخلی کامل در هسته می شود.

اکثر فیبرها به صورت جفت دوبلکس کار می کنند: یک فیبر برای انتقال و دیگری برای دریافت استفاده می شود.

اما ارسال هر دو سیگنال روی یک رشته امکان پذیر است. دو نوع اصلی از کابل های فیبر نوری وجود دارد: فیبر تک حالته (SMF) و فیبر چند حالته (MMF). تفاوت اساساً در اندازه هسته است.

 

MMF هسته بسیار وسیع تری دارد که به چندین حالت (یا “پرتوها”) نور اجازه انتشار می دهد.

SMF دارای یک هسته بسیار باریک است که تنها به یک حالت نور اجازه انتشار می دهد. هر نوع الیاف دارای خواص متفاوتی با مزایا و معایب خاص خود است.

 

مزایا
سریع

این کابل های داده اطلاعات را با سرعت شگفت انگیزی انتقال می دهند. بنابراین آنها برای آن دسته از موقعیت هایی که نیاز به انتقال سریعتر نرخ داده و حداقل تأخیر را دارند مناسب است.

کارآمد

انتقال داده در این کابلها با کارایی بسیار بالا انجام می شود. به این دلیل که سیگنال های در حال انتقال در معرض تداخل الکترومغناطیسی نیستند و نیازی به ارسال مجدد ندارند.

ظرفیت بالا

فیبر نوری اطلاعاتی بسیار بیشتری نسبت به سیم های مسی معمولی دارد. بنابراین، آنها حداکثر ارزش پول را به کاربران برمی‌گردانند.

مسافت طولانی تر

آنها برای استفاده در فواصل بسیار طولانی مانند بین دو قاره کاملاً مناسب هستند.

معایب
کار فشرده

آنها برای نصب و نگهداری به نیروی انسانی زیادی نیاز دارند.

ظریف

الیاف شیشه نیاز به حفاظت بیشتری در داخل کابل خارجی دارند. هر گونه خراش جزئی معمولاً توانایی کابل ها را برای انتقال موثر سیگنال ها به خطر می اندازد.

سخت

تسلط بر اصطلاحات پیچیده مهندسی الکترونیک، برای رسیدگی و به کارگیری آنها مورد نیاز است.

گران

آنها تا حد زیادی گران ترین کابل های دوربین مدار بسته هستند.

کابل دوربین مدار بسته

 

کابل های برق تصویری

قدرت تصویری 100 فوت در یک کابل ویدئویی bnc 16360 وجود دارد.

مزایا
سادگی

آنها سازگار با پلاگین و بازی هستند

همه کاره

آنها سیگنال های ویدئویی را انتقال می دهند و همزمان برق DC دوربین های مداربسته را تامین می کنند.

مقرون به صرفه

آنها نسبتا ارزان هستند و از این رو در دسترس هر کاربر قرار دارند.

معایب
فاصله محدود

آنها فقط در یک محدوده محدود قابل استفاده هستند و از این رو برای مسافت های طولانی تر نامناسب هستند.

 

 

کابل برق

کابل برق مجموعه ای از یک یا چند هادی الکتریکی است که معمولاً توسط یک غلاف کلی به هم متصل شده و برای انتقال نیروی الکتریکی استفاده می شود.

مزایا
ایمنی

این کابلها بسیار ایمن هستند زیرا ممکن است در زیر زمین دفن شوند یا از بالای سرشان عبور داده شوند تا ساکنان از آسیب در امان باشند.

ماندگاری

این کابل ها ممکن است به عنوان بخشی دائمی از سازه ساختمان ساخته شوند و از این رو در دراز مدت ارزان تر هستند.

ارزان تر

آنها نیز نسبتا ارزان تر و کاملا مقرون به صرفه هستند.

معایب
کاربرد محدود

آنها فقط برای انتقال انرژی الکتریکی و نه داده های ویدئویی استفاده می شوند.

 

 

کابل های اترنت

اترنت فناوری سنتی برای اتصال شبکه‌های محلی سیمی (LAN) است که دستگاه‌ها را قادر می‌سازد از طریق یک پروتکل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مجموعه‌ای از قوانین یا زبان شبکه مشترک.

مزایا
قابلیت اطمینان

استفاده از آن بسیار آسان است.

سرعت

به شما انتقال سریع، ایمن و قابل اعتماد در سراسر آنها می دهد.

امنیت داده ها

از فایروال های رایج برای امنیت داده ها استفاده کنید.

معایب
نیاز به زیرساخت

شما باید سیم کشی و تجهیزات لازم را داشته باشید. همچنین برای هر دستگاه سیمی به یک پورت روی سوئیچ نیاز دارید.

محدودیت فاصله

هر سیم حداکثر طول را از آداپتور شبکه روی رایانه تا هاب / سوئیچ / روتر / دروازه دارد. (تقریباً 100 متر (328 فوت) برای کابل های Cat 5/5e UTP (جفت پیچ خورده بدون محافظ)).

 

 

چگونه نوع کابل را برای سیستم دوربین مداربسته خود انتخاب کنیم؟
الزامات نرخ انتقال داده

نصب های مختلف به سرعت های مختلف انتقال داده نیاز دارند. خانه های معمولی در مقایسه با تاسیسات بزرگ مانند بیمارستان ها به سرعت کمتری نیاز دارند. بنابراین ابتدا باید سرعت انتقال داده مورد نیاز مشخص شود و سپس کابلی که قادر به ارائه آن نرخ ها است مشخص شود.

طول/فاصله

در اینجا کل مسافتی که پیش بینی می شود کابل طی کند مد نظر است.  کابل باید کمی بیشتر از کل فاصله ای باشد که باید طی کند تا اطمینان حاصل شود که همه اجزای مختلف را به راحتی به هم متصل می کند. بنابراین با توجه به مسافتی که کابل باید طی کند نوع کابل را انتخاب می کنیم.

بودجه مالی

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع کابل در نهایت باید خریداری شود تا حد زیادی به قدرت مالی کاربر بستگی دارد. بنابراین به کاربر توصیه می‌شود که ابتدا انواع مختلف کابل‌های دوربین مداربسته را قبل از انتخاب کابل‌هایی که در حد توانش است، مقایسه کند.

نوع تجهیزات دوربین مداربسته

این به پیچیدگی تجهیزات نظارت تصویری مانند دوربین مدار بسته و کابل دوربین مداربسته اشاره دارد. تجهیزات پیچیده تر به همان اندازه به کابل های پیچیده تری مانند کابل های فیبر نوری نیاز دارند.

برندها

برندهای مختلفی تولید کننده انواع کابل ها هستند. با این حال، برخی از تولید کنندگان به تولید محصولات بسیار با کیفیت مشهور هستند. بنابراین قبل از در نظر گرفتن سایر مارک ها، اولویت باید به آنها اختصاص یابد.

 

جهت مشاوره خرید محصولات فروشگاه هایدید با ما در ارتباط باشید. 666 555 33 – 025

منبع:

http://www.cctvsg.net

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *