دوربین مداربسته, دیجیتال

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته

[fusion_builder_container type=”flex” hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” first=”true”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”” rule_size=”” rule_color=”” hue=”” saturation=”” lightness=”” alpha=”” content_alignment_medium=”” content_alignment_small=”” content_alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” fusion_font_family_text_font=”” fusion_font_variant_text_font=”” font_size=”” line_height=”” letter_spacing=”” text_transform=”” text_color=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

در این مقاله سعی داریم به مواردی که در افزایش یا کاهش قیمت دوربین مداربسته تاثیر می گذارند بپردازیم.

اولین مورد در افزایش یا کاهش قیمت دوربین، نوع دوربین، از نظر آنالوگ یا IP بودن، است. قیمت در دوربین IP به علت تکنولوژی در ساخت و کیفیت بهتر تصاویر، معمولا 1.5 تا 2 برابر بیشتر از قیمت دوربین آنالوگ است.

تکنولوژی های جدیدی مانند HD و AHD روانه بازار شده اند که تصاویر در آنها با واحد مگاپیکسل سنجیده می شود قیمت این دوربین ها تقریبا 1 الی 1.5 برابر دوربین آنالوگ است.

در زیر به مواردی اشاره می کنیم که در دوربین مداربسته IP و آنالوگ شرایط یکسانی دارند و در افزایش و کاهش قیمت نهایی تاثیر گذار هستند.

دوربین های باکس و دوربین های دام
 دوربین‌های داخلی و خارجی ( outdoorوindoor)

قیمت دوربین های مدار بسته با توجه به مکانی که نصب خواهند شد کاهش یا افزایش می یابد. مثلا دوربین هایی که در محیط های خارجی یا داخلی هستند دارای قیمت متفاوتی هستند. دوربین هایی که در معرض گرد و خاک، سرما و گرما، باران یا رطوبت زیاد قرار دارند باید دارای محفظه ای مناسب باشند که دوربین را از این شرایط محافظت نماید.

دوربین هایی که برای محیط های داخلی ساخته می شوند اغلب قیمت پایینتری نسبت به دوربین هایی که برای محیط های خارجی ساخته می شوند دارند.

دوربین های دام

اگر از نظر ظاهری به دوربین دام توجه کنید متوجه خواهید شد که دوربینی گنبدی شکل است که عموما برای محیط های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، به واسطه شکل ظاهری که دارد باید روی سقف نصب شود اما در صورت تمایل می توانید با به کارگیری پایه مخصوص آن را روی دیوار نصب کنید؛ لازم به ذکر است که دوربین Dome را می توانید برای راه رو های پر رفت آمد مثل هتل و مدرسه نیز به کار بگیرید.

 دوربین‌های باکس BOX CAMERA

این دوربین ها به شکل مکعب مستطیل هستند از آنجایی که اغلب برای محیط های صنعتی استفاده می شوند به دوربین صنعتی نیز مشهور هستند. این دوربین ها لنز ندارند و باید لنز جداگانه ای برای آنها خریداری شود و به همین دلیل قیمت آنها افزایش می یابد.

با رواج ساخت دوربین های بولت که لنز و پایه و کاور مخصوص برای فضای داخلی و خارجی دارند، قیمت دوربین مداربسته را بسیار کاهش داده اند و این دوربین ها برای ساختمان ها، پارکینگ ها و یا مکان هایی که تعداد زیادی دوربین نیاز دارند مناسب هستند. اما دوربین های باکس لنزدار یا بولت، برای مواردی که هزینه برای شخص اهمیت دارند استفاده می شود.

پایه و کاور دوربین مداربسته در انواع مختلف دام | صنعتی | باکس | چزخشی | بولت
لنز ثابت و متغیر دوربین‌های باکس و دام FIXED LENS or VARIFOCAL LENS

همانگونه که گفته شد دوربین های باکس فاقد لنز هستند. از طرفی این دوربین ها میتوانند به دو نوع لنز مجهز شوند.

مدلی که لنزها در آن ثابت است یعنی هیچ تغییری در زوایای این نوع لنز صورت نمی گیرد و به صورت ثابت استفاده می شود. قیمت این مدل ارزان تر است.

مدلی که لنزها در آن متغیر است. در این مدل لنزها قابلیت تغییر در زاویه و تنظیم وجود دارد به همین دلیل قیمت این مدل گران تر است.

دوربین‌های دام، دارای دو نوع لنز ثابت و متغیر هستند که نوع ثابت باعث کاهش قیمت دوربین مدار بسته و نوع متغیر باعث افزایش قیمت دوربین مدار بسته می‌شود.

لنز دوربین مداربسته lens cctv cameras با لنز های متغییر و ثابت
دوربین‌های باکس و دام دید در شب INFRARED CAMERA

شاید شما نیاز داشته باشید که دوربین را در مکانی نصب کنید که از نور کافی برخوردار نیست در اینگونه موارد شما باید دوربین مخصوص دید در شب خریداری نمایید در این دوربین ها با استفاده از LED هایی که در قسمت اطراف لنز نصب می شود امکان ضبط تصاویر در فضاهای تاریک فراهم می شود بنابراین بسته به تعداد LED مصرف شده در دوربین، قیمت دوربین مداربسته افزایش خواهد یافت.

دوربین‌های باکس با لنزهای متغییر موتوردار MOTORIZED LENS BOX CAMERA

امروزه دوربین‌های مداربسته‌ای تولید می‌شوند که فناوری موتورایز (motorized) بر روی لنز آن‌ها تعبیه شده است.

همچنین لنزهای موتورایزی وجود دارند که به دوربین مدار بسته باکس عادی متصل شوند و آن‌ها را موتورایز کنند.

حال منظور از موتورایز بودن لنز یا دوربین چیست؟

بر روی لنز این دوربین‌ها موتور الکتریکی‌‌ای طراحی و نصب شده است که به صورت کنترل از راه دور قابلیت چرخش لنز، تنظیم فاصله کانونی، زوم و فوکوس اتوماتیک را دارد.

کاربران دوربین‌های مدار بسته مجهز به فناوری موتورایز می‌توانند با استفاده از رابط وب، اپلیکیشن دوربین مداربسته بر روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و دستگاه‌های کنترل از راه دور  لنز دوربین خود را به راحتی تحت کنترل خود درآورند و زوم کرده یا لنز را بچرخانند.

از این دوربین ها اغلب در پادگان‌ها و مکان‌های نظامی استفاده می‌شود. قیمت این نوع دوربین‌ها، متناسب با دید و متراژ بزرگ‌‌نمایی (zoom) تغییر می‌کند. دوربین مداربسته‌ باکس موتوردار، در مصارف خانگی و اداری کاربرد زیادی ندارد.

نوع برند دوربین  CAMERA BRAND

قیمت دوربین مداربسته نیز مانند هر وسیله دیگر، با توجه به به کشور سازنده و برند آن تغییر می کند. هر چه برند معتبرتر و معروف تر و قدیمی تر باشد، قیمت دوربین مداربسته افزایش می یابد. البته باید توجه داشته باشید که علاوه بر قیمت بالا، این برندهای معتبر از قابلیت ها و ویژگی های برتری برخوردار هستند. ولی هرچه برند یک دوربین کمتر شناخته شده باشد، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.

لازم است به این نکته توجه کنید که درست است که برند بیان کننده اعتبار آن کالا است این بدان معنا نیست که لزوما کالا یا تجهیزاتی که از برند مشهور نیستند، بی کیفیت و مشکل دارند. بلکه به این معناست وقتی از برند معتبری خرید می کنید، کیفیت و عملکرد آن محصول تضمین شده است.

بدنه یا کیس دوربین دام

بدنه دوربین مداربسته دام در قیمت آن تاثیر زیادی دارد. دوربین با بدنه‌ی فلزی (برای محیط‌های صنعتی و outdoor پیشنهاد می‌شود)، گران‌تر از دوربین با بدنه‌ی پلاستیکی است.

E- دوربین‌های گردان FAST DOME or SPEED DOME

این نوع دوربین در صنعت حفاظت پیرامونی و فیزیکی خارجی و داخلی استفاده‌ی بسیاری دارد و به شکل‌های گوناگون برای کاربردهای گوناگون تولید می‌شود.

از دوربین دام گردان، بیشتر در اتوبان‌ها، جاده‌ها، مراکز نظامی، ادارات و گاهی فروشگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود.

دوربین «فست دام» یا «اسپیدام» با تغییر در زوایا و سرعت زوم از 10متر تا 120متر در ثانیه، امکان بیشتری به کاربران خود برای نظارت و مونیتورینگ می‌دهد.

این موضوع در کنار ویژگی‌های دیگر همچون: تناسب، داخلی یا خارجی بودن دوربین، بدنه‌ی فلزی یا پلاستیکی، دید در شب، نوع و سرعت زوم در قیمت دوربین مداربسته‌ی دام تأثیر دارد.

جهت مشاهده محصولات فروشگاه هایدید اینجا کلیک کنید.

اطلاعات بیشتر درباره این مقاله را در این سایت مشاهده فرمائید.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *